بین الملل

بازار نفت پرنوسان شد/وست‌تگزاس رشد کرد؛ برنت پایین آمد

بازارهای نفت در روز دوشنبه دچار نوسان شد؛ قیمت نفت خام آمریکا به علت تعطیلی تولیدکنندگان افزایش یافت،اما قیمت نفت برنت به دنبال آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، بازارهای نفت در روز دوشنبه دچار نوسان شد؛ قیمت نفت خام آمریکا به علت تعطیلی تولیدکنندگان افزایش یافت، درحالی‌که قیمت نفت برنت در بازارهای بین‌المللی به دنبال آزمایش انفجار هسته‌ای کره‌شمالی و پرواز شاخص‌های طلا، افت کرد.

در همین زمان قیمت بنزین در آمریکا پس از آزادسازی ذخایر اضطراری و مشاهده نشانه‌هایی مبنی بر این‌که آسیب‌دیدگی زیرساخت‌های انرژی سواحل خلیج از آن‌چه در ابتدا گمان می‌شد کمتر است، از اوج خود فرو نشست.

همچنین بخوانید

قیمت نفت تگزاس غرب آمریکا در ساعت ۴:۱۱ به وقت جهانی امروز با ۱۳ سنت افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی خود به ۴۷.۴۲ دلار برای هر بشکه رسید.

تاجران می‌گویند این افزایش قیمت ناشی از تعطیلی بخشی از ظرفیت تولید نفت خام آمریکا به دنبال طوفان هاروی است. طبق اعلام اداره ایمنی و حفاظت از محیط زیست، در روز یکشنبه حدود ۹۶هزار بشکه از ظرفیت تولید روزانه خلیج مکزیک همچنان تعطیل باقی مانده بود.

در خارج از ایالات متحده بازارها با نگرانی تحولات کره‌شمالی را دنبال می‌کنند. آزمایش بمب هیدروژنی پیونگ‌یانگ در روز یک‌شنبه خطر واکنش نظامی گسترده آمریکا را در صورتی‌که این کشور یا متحدانش تهدید شوند به همراه خواهد داشت.

این باعث فشار رو به پایین بر قیمت نفت خام برنت شد چراکه تاجران پول خود را از بازارهایی با ریسک بالا، مثل نفت، بیرون کشیده و آن را در بازارهایی امن‌تر مثل طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند.
نفت برنت با ۲۱ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۵۲.۵۴ دلار برای هر بشکه رسید.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا