بین الملل

شلیک موشک کره شمالی ۴ بازار جهانی را تکان داد

شلیک موشک کره شمالی از روی خاک ژاپن ۴ بازار جهان را تکان داد که طلا جزو آنها نبود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، شلیک موشک کره شمالی از روی خاک ژاپن ۴ بازار جهان را تکان داد که طلا جزو آنها نبود.

بازار سهام امریکا

همچنین بخوانید

شاخص‌های سهام آمریکا یکی از اولین بازارهایی بود که خیلی زود تکان بزرگی خورد. میانگین شاخص صنعتی داو جونز در واکنشی سریع ۱۴۷ امتیاز سقوط کرد و به امتیاز ۲۱۶۴۴ رسید. میتوانید این را با مقدار این شاخص در روز دوشنبه که در امتیاز ۲۱۸۰۸.۴۰ بسته شده بود مقایسه کنید.

ین ژاپن

شاید خلاف آن‌چه انتظار می‌رفت، پول ژاپن اوج گرفت، شاید به این دلیل که معمولا وقتی سرمایه‌گذاران نگران می‌خواهند پول خود را در محلی امن پارک کنند، ین ژاپن معمولا عملکردی خوب داشته است. ارزش ین در برابر همه پول‌های مهم بالا رفت.

نرخ برابری ین  در برابر دلار، در تبادلات اوایل صبح سه‌شنبه به ۱۰۸.۳۲ ین در برابر دلار رسید. این درحالی است که قبلا در این ماه دلار با ۱۱۱ ین برابر شده بود. 

پول کره‌جنوبی

تقویت ین همچنین با افت ون کره‌جنوبی همراه بود. امروز در معاملات صبح زود آسیا ین برابر با ۱۰.۳۸۲۷ ون شد که در مقایسه با ۱۰.۲۲۵۸ ون در روز دوشنبه، می‌توان افت ون را به‌خوبی مشاهده کرد.

ون در برابر دلار هم سقوط کرد. ون از نرخ برابری ۱۱۱۷.۴۷ ون در برابر دلار در روز دوشنبه به ۱۱۲۸.۶۰ ون در برابر دلار در معاملات صبح سه‌شنبه سقوط کرد.

سهام‌های آسیایی

بازارهای سهام آسیایی هم افت کردند هرچند این افت در مقایسه با افت ناشی از بحران موشکی قبلی کره‌شمالی، کمتر بود.
شاخص کوسپی کره‌جنوبی در معاملات اوایل صبح تا حد ۱.۴۴ درصد سقوط کرد در حالی‌که شاخص نیکی ژاپن ۰.۸۷ درصد افت کرد تا به کمترین مقدار ۴ماهه خود برسد.

و بازاری که تکان نخورد؛ طلا

به طرز شگفت‌آوری طلا که در مواقع بحران‌های بین‌المللی و بالا رفتن اضطراب‌ها همیشه اوج می‌گیرد تغییر زیادی نداشت.

درواقع این فلز زرد پس از شلیک موشک کره افت کرد. شاخص اسپات‌گلد در معاملات اول صبح با افت نسبت به قیمت ۱۳۱۷.۱۰ دلار برای هر اونس روز دوشنبه خود به ۱۳۱۳.۷۴ دلار برای هر اونس رسید.

این خبر تکمیل می شود…

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا