امور زیربناییراه و ساختمان

مجلس به برنامه های «آخوندی» آری گفت/ آخوندی با رای قاطع در راس وزارت راه وشهرسازی باقی ماند

عباس آخوندی با ۱۸۸رای موافق به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم انتخاب شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، عباس آخوندی با ۱۸۸ رای موافق،  75رای مخالف و۱۴  رای ممتنع به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت دوم تدبیر و امید انتخاب شد.

وی در دولت قبل توانست با ۱۵۹ رای موافق  رای موافق، ۱۰۷ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع مدیریت وزارت راه وشهرسازی را در دست بگیرد. آخوندی در طول چهار سال گذشته دو بار برای استیضاح در صحن علنی مجلس حاضر شد که هر بار تعداد موافق حضور وی در وزارت راه وشهرسازی افزایش یافت.

آخوندی در تاریخ  سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴  در نوبت استیضاح اول که در مجلس نهم با اهداف تسویه حساب های سیاسی و مطالبات شخصی برخی از نمایندگان مجلس شکل گرفت، توانست با ۷۲ رای موافق، ۱۷۵ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۲ رای ماخوذه به کار خود در وزارت راه وشهرسازی ادامه دهد.

دومین جلسه استیضاح آخوندی اسفند ماه سال گذشته پس از وقوع سانحه ریلی، قطار تبریز- مشهد رخ داد که بسیاری این استیضاح را غیر فنی و احساسی می دانستند که در نهایت این بار هم نمایندگان مجلس با ۷۴رای موافق، ۱۷۶رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ رای ماخوذه مخالفت خود را با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام و بر ادامه فعالیت وی در این وزارتخانه موافقت کردند.     

امروز هم در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، عباس آخوندی توانست با کسب ۱۸۸رای موافق از مجلس به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم انتخاب شود.   با احتساب رای اعتماد مجلس به اخوندی در دوره اول وزارت وی در مسکن در دولت سازندگی، آخوندی تا کنون توانسته است، ۵ بار از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد. 

منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا