انرژی

آبرسانی به شهرستان‌ها از اولویت‌های وزارت نیروست

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: تامین آب و آبرسانی به شهرستان‌ها از اولویت‌های اول وزارت نیروست و تمام منابع خود را به سمت اجرای این پروزه‌ها سوق خواهیم داد، خصوصا پروزه آبرسانی به ساوه، که از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محسن بختیار در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه، با اشاره به افتتاح  پروژه‌ پست برق شهرک صنعتی ساوه و آغاز عملیات اجرایی انتقال آب به ساوه که صبح امروز انجام شد، بیان کرد: این پست برق به دلیل پایداری در تامین برق مورد نیاز بخش صنعت به ویژه شهرک صنعتی ساوه بوده و احداث آن بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند زمینه رشد صنعت منطقه را فراهم کند.

معاون وزیر نیرو عنوان کرد: استان مرکزی در بخش پایداری شبکه یکی از پایدارترین شبکه‌های برق کشور را داراست چراکه در چهارراه شبکه برق کشور قرار گرفته است. با توجه به پروژه‌های متعددی که در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است این پایداری به خوبی حفظ شده و بر این اساس امیدواریم زمینه توسعه صنعت در استان مرکزی فراهم شود.

همچنین بخوانید

بختیار عنوان کرد: ۳۳ درصد برق مصرفی در کشور به بخش صنعت اختصاص دارد و این میزان در استان مرکزی ۶۵ درصد است که گویای فعالیت صنعتی گسترده در این استان است. در شهرستان ساوه نیز ۶۹ درصد برق مصرفی در بخش صنعت مصرف می‌شود.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: در برنامه ششم توجه ویژه‌ای به صنعت شده است و این توجه به دلیل اهمیت بخش صنعت است. رشد و توسعه اقتصادی کشور با رشد و توسعه صنعت محقق می‌شود.

بختیار بیان کرد: پروژه‌ای که امروز در شهرک صنعتی کاوه با حدود ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد، پروژه‌ای است که می‌تواند زمینه توسعه صنعت را در ساوه فراهم کند.

وی در خصوص پروزه آبرسانی به شهرستان ساوه از سد کوچری، عنوان کرد: این پروژه بسیار حائز اهمیت است. تامین آب منطقه مرکزی کشور به سختی امکانپذیر است. در این پروژه آب‌هایی که از سرشاخه‌های دز سرچشمه می‌گیرد جمع‌آوری و در ادامه با اجرای تونل‌ها و کانال‌های متعدد از طریق سد کوچری در گلپایگان، شهرها و روستاهای متعددی از جمله محلات، دلیجان، خمین، قم و ساوه بهره‌مند می‌شوند.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: اجرای این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز دارد. تصفیه‌خانه این پروژه در دودهک مستقر است و برای انتقال آب از این منطقه به ساوه باید ۱۳۰ کیلومتر مسیر انتقال لوله‌گذاری شود.

وی تاکید کرد: امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است و تلاش می‌کنیم این منابع را برای این پروژه اختصاص دهیم و بخش عمده‌ای از پروژه را در سال جاری عملیاتی کنیم.

بختیار عنوان کر: بخشی از لوله مورد نیاز پروژه از طریق فاینانس داخلی تامین شده است، تلاش می‌کنیم پروژه را در اسرع وقت به نتیجه برسانیم که مردم شهرستان ساوه از این آب استفاده کنند.

معاون وزیر نیرو با تاکید براین نکته که در بخش آب و برق در شرایط حساسی قرار داریم، گفت: همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، شرایط بحرانی آب در منطقه را شاهد هستیم و باید صرفه‌جویی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

بختیار متذکر شد: امسال تحت تاثیر شرایط آب و هوایی شرایط ویژه‌ای در بخش برق داشتیم و رکوردهای زیادی را در این بخش شاهد بودیم. ثبت مصرف بالای ۵۵ هزار مگاوات برق در تابستان سال جاری نشانگر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا