انرژی

آب شرب بندرعباس از سلامت کامل برخوردار است

مدیر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بازدید از تاسیسات آب شهر بندرعباس، بر سلامت آب شرب این شهر تاکید کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، کوشیار اعظم واقفی که به منظور بررسی وضعیت کیفی آب شرب بندرعباس به هرمزگان سفر کرده بود، در این باره گفت: در مناطقی که از آب های سطحی(سد) استفاده می کنند، برخی فصول با افزایش درجه حرارت و گرمای هوا، جابجایی لایه های آب و بالا آمدن مواد آلی و مغذی دلیل ایجاد طعم و بو در آب بوده اما به طور قطع مشکلی برای سلامت شهروندان ایجاد نمی کند.  

وی با تصریح بر اینکه؛ مشکل طعم و بوی آب مربوط به تصفیه خانه آب بندرعباس نیست، اظهار داشت: وضعیت تاسیسات آب این شهر مناسب بوده و از سیستم های مجهز ازن زنی با اکسیدکننده قوی برخوردار است اما تمام تلاش ما برای ارتقاء این تاسیسات و بهتر شدن فرایند هاست تا در سال های آتی شاهد طعم و بوی آب به این شکل نباشیم. وی افزود: در سد استقلال نیز باید از نقاطی که آب دارای کیفیت بهتری است، برداشت انجام شود تا با مشکل طعم و بوی آب مواجه نشویم.

همچنین بخوانید

واقفی تاکید کرد: در هر جا که از آب سد برداشت می شود، مسئله طعم و بوی آب وجود دارد اما این مشکل فصلی بوده و با تلاش همکاران ما در آبفای هرمزگان و آب منطقه ای به زودی به حداقل ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیر نظارت بر بهداشت آبفای کشور که شب گذشته به منظور بررسی وضعیت کیفی آب بندرعباس به هرمزگان سفر کرده بود، از تصفیه خانه آب بندرعباس، مخازن، شبکه آبشرب  و آزمایشکاه کنترل کیفیت آب و فاضلاب بندرعباس بازدید کرد. وی همچنین ظهر امروز نشستی با حضور نماینده وزارت بهداشت، شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان جهت بررسی این موضوع داشت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا