امور زیربناییراه و ساختمان

کناره‌گیری سعودی‌ها در انجام پرواز‌های حج به نفع ایران است/ مذاکره بهترین راهکار رفع مشکلات بین‌المللی صنعت هوانوردی

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری کشور با بیان اینکه بهترین راهکار برای رفع مشکلات حوزه هوانوردی بین کشورها، انجام مذاکرات است، گفت: انجام تمام پروازهای حج توسط ایرلاین ایرانی به نفع صنعت هوانوردی کشورمان تمام می شود.

همچنین بخوانید

ابراهیم مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدام مسئولان فرودگاه نجف مبنی بر اعمال تعرفه‌های فرودگاهی غیر معمول برای ایرلاین‌های ایرانی، اظهار داشت: هر چند که در این باره نهادهای بین المللی مانند یاتا و ایکائو دستورالعمل هایی را پیش بینی کرده‌اند اما همواره قوانین داخلی فرودگاه‌ها بر قوانین بین المللی ارجحیت دارد و غالب است.

وی ادامه داد: ایکائو  در مورد نحوه محاسبه و مطالبه عوارض فرودگاهی و هندلینگ، دستورالعمل‌هایی را به اعضای خود ارائه کرده است اما متولیان این صنعت در هر کشور می توانند قوانین خاص کشور خود را به اجرا برسانند و اجرای دستورالعمل‌های بین المللی بستگی به تصمیم گیری سازمان هواپیمایی آن کشور دارد.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور با بیان این که این مشکلات با شکایت به نهادهای بین‌المللی حل نمی‌شود، تاکید کرد: راهکار اثر بخش در مواجه با این مشکلات، مذاکرات مسئولان دو کشور است.

مرادی درباره اقدام و رفتار متقابل با ایرلاین های عراقی گفت: اقدام متقابل نمی تواند راهکار موثری باشد چرا که تعداد پروازهای ایرلاین عراقی به فرودگاه‌های ایران بسیار محدود است. این در حالی است که ایرلاین های ایرانی در ایام خاصی مانند اربعین چیزی حدود  هزار و دویست سورتی پرواز به نجف انجام می دهند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه حل رفع این مشکلات انجام مذاکرات دو طرف است، ادامه داد: در مورد انجام پرازهای حج هم با انجام مذاکرات به نتیجه رسیدیم البته در مورد پروازهای حج اگر قرار بر این باشد که امسال تمام پروازها توسط ایران ایر انجام شود این اتفاق بسیار خوبی برای صنعت هوانوردی کشورمان است چرا که بخشی از درآمدهای عربستان از محل انجام پروازهای حج است. البته هنوز درباره پروازهای حج چیزی قطعی نیست.  

مرادی افزود: درآمد ایرلاین سعودی از انجام پرواز های حج عدد قابل توجهی است به طوری که این ایرلاین حتی اقدام به انجام پروازها با هواپیماهای تحت پرچم می کند.

منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا