امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سطح حریق جنگلی در ایران پایین‌تر از میانگین جهانی است

قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها اعلام کرد: طبق آمار جهانی، به صورت میانگین حدود ۴۰ میلیون هکتار به صورت سالیانه بر اساس آتش سوزی تخریب می شوند که خوشبختانه آمار ایران کمتر از میانگین جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در جلسه ستاد ملی مقابله با آتش سوزی جنگل ها که در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد گفت: طبق این آمار، به صورت میانگین یک درصد جنگل ها یعنی حدود ۴۰ میلیون هکتار به صورت سالیانه بر اساس آتش سوزی به صورت غیر قابل بازگشت تخریب می شوند.

ناصر مقدسی افزود: خوشبختانه سطح حریق جنگلی در ایران بسیار پایین تر از میانگین جهانی است و البته تمام تلاش ما این است که با توجه به پوشش کم جنگلی در ایران، این آمار هر چه بیشتر کاهش پیدا کند.

قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: مسئله ورود نیروهای ارتش و دفاعی برای مقابله و اطفاء حریق در قانون حفاظت پیش بینی شده است و پیشرفت های خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است. سند مورد اجماع همه دستگاه های مرتبط، طرح جامع مقابله با اطفاء حریق است.

وی از بهره برداری و فعالیت چهار پایگاه اطفاء حریق استان های کرمانشاه، ایلام، گلستان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری خبر داد و گفت: چهار پایگاه استان های فارس، کردستان و کرمان و لرستان نیز در جریان احداث و اتمام به منظور بهره برداری است.

مقدسی با اشاره به اقدام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در شناسایی کانون های بحرانی تمامی استان های کشور، اظهار کرد: دفتر مهندسی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری نیز به صورت آنلاین محل وقوع حریق را به یگان حفاظت و از آنجا به استان ها اطلاع می دهد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا