صنعت، معدن، تجارت

افراد محبوس شده ۲۶تا ۴۰نفر هستند/تلاش برای بازکردن تونل هزار متری

معاون امور معدنی وزارت صنعت گفت: آمار اعلامی در مورد افراد محبوس در معدن بین ۲۶ تا ۴۰ نفر است و ما در تلاش هستیم تا برای رسیدن به آنها تونلی باز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی صبح امروز در حادثه انفجار ناشی از گازهای متراکم شده معدن زغال سنگ آزادشهر، تعدادی از معدن‌کاران دچار سانحه شده و در انتهای تونل های فرعی این معدن محبوس شدند.

جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با پایگاه خبری آرمان اقتصادی گفت: این انفجار به دلیل تراکم گازها در این معدن رخ داده و تاکنون حدود ۱۲ نفر از معدن کارانی که در سمت باز دهانه معدن مشغول به کار بودند از تونل خارج و به مراکز درمانی منتقل شده اند.

همچنین بخوانید

وی گفت: در مورد تعداد افرادی که در پشت محل ریزش محبوس شده اند آمار مختلفی ارائه شده است برخی این تعداد را ۲۶ نفر و برخی دیگر ۴۰ نفر اعلام کرده اند.

به گفته این مقام مسئول تاکنون تیم‌های امداد و نجات از استان البرز شرقی ، معدن تفت و استان کرمان به سمت محل حادثه اعزام شده اند که دو تیم البرز و معدن تفت به محل حادثه رسیده اند اما تیم اعزامی از کرمان فردا به معدن آزادشهر خواهد رسید.

سرقینی در پاسخ به سوالی مبنی بر برآورد خسارات ناشی از این انفجار تاکید کرد: اولویت نخست ما در وزارت صنعت و همچنین تیم های اعزامی نجات همکاران معدن کار می باشد و هیچ برآوردی از خسارت نداریم.

وی با اشاره به محل حبس معدن کاران گفت: این معدن دارای تونل های افقی می باشد که انفجار در انتهای تونلی به طول هزار متر رخ داده و محل انسداد حدود هزار متر با دهانه فاصله دارد. تیم های امداد و نجات در حال تلاش برای بازکردن مسیر هستند تا به تونل های فرعی که همکاران ما در انها محبوس شده اند دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است  معدن زغال سنگ آزادشهر با بیش از ۵۰۰ کارگر در ۱۴ کیلومتری آزادشهر و ۹۰ کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا