صنعت، معدن، تجارت

تورم اسفند به ۶.۸ درصد رسید/شاخص نقطه به نقطه ۸ درصد شد

بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه اسفندماه هشت درصد اعلام شد و تورم کل منتهی به اسفندماه سال ۹۵ نیز به ۶.۸ درصد رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، بر اساس اعلام مرکز آمار، شاخص کل در اسفندماه سال ۹۵ عدد ۲۴۰.۷ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۱ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل(تورم نقطه به نقطه) ۸ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(۷.۱) درصد، ۰.۹ درصد افزایش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل(نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماهه منتهی به اسفندماه سال ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۶.۸ درصد است که نسبت به همین اطلاع در بهمن ماه امسال(۶.۸ درصد) تغییری نداشته است.

شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۹۱.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۴ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲.۸ درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماهه منتهی به اسفند ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷.۶ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ۱۳۹۵، که ۷.۱ درصد بوده، ۰.۵ واحد درصد افزایش را نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۹۰.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۶ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲.۹ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۷.۴ است.

شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در اسفندماه ۱۳۹۵ به رقم ۲۲۳.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کاهش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفندماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۶.۴ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۵ (۶.۷) درصد، ۰.۳ واحد درصد کاهش یافته است.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا