ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

۴۸ میلیون کاربر توییتر ربات‌اند!

مطالعه‌ها حاکی است که ۴۸ میلیون حساب توییتر تنها ربات هستند که ۱۵ درصد از تمامی کاربران را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تک‌تایمز، در حالی که اینترنت یک مکان شگفت‌انگیز برای همفکری و برقراری ارتباط برای افراد درباره طیف متنوعی از موضوعات است، در درجه اول، امکان گمنام بودن به این فضا مفهومی تیره از فضای مجازی می‌دهد. با توجه به خطراتی که در وب آنلاین وجود دارد، مردم اغلب ترجیح می‌دهد که بی‌نام و حتی بی‌چهره باقی بمانند. همچنین مشخص شده است که برخی از این چهره‌های ناشناس ممکن است حتی مردم واقعی نباشند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که بیش از ۴۸ میلیون کاربر توییتر که حدود ۱۵ درصد از مجموع کاربران را شامل می‌شود، ربات هستند و این بدان معناست که رفتارهای مختلف یک کاربر – مانند لایک و یا ریتوییت کردن- حتی ممکن است نتیجه یک عمل انسانی نباشد.

این پژوهش از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه ایندیانا به دست آمده و این یافته‌ها می‌تواند مشکلاتی را برای توییتر نیز در پی داشته باشد. در حال حاضر توییتر در تلاش است تا کاربران خود را به طور قابل توجهی گسترش دهد و با شبکه‌های اجتماعی مشابه مانند فیس‌بوک، اسنپ‌چت و دیگر شبکه‌ها رقابت کند.

محققان ویژگی‌های بسیاری را مورد ارزیابی قرار دادند که متوجه شوند یک حساب توییتر ربات است یا نه. آنها از مقوله‌های متفاوتی مانند دوستان، محتوای توییت و احساسات و فواصل بین توییت‌ها استفاده کردند و با بررسی مجموعه‌ای از معیارها در نهایت تخمین می‌زنند که بین ۹ تا ۱۵ درصد از کاربران فعال توییتر ربات هستند.

تخمین‌های این پژوهش بالاتر از چیزی است که خود توییتر ارائه کرده بود. این شرکت ماه گذشته اعلام کرده بود که نزدیک به ۸.۵ درصد از تمام حساب‌های فعال بدون هر گونه اقدام اضافی قابل تشخیص کاربر با توییتر ارتباط برقرار می‌کنند.

درواقع این تحقیق نشان می‌دهد از ۳۱۹ میلیون کاربر فعال روزانه توییتر، حدود ۴۸ میلیون حساب ربات هستند. با این حال، محققان می گویند برخی ربات‌ها در نوعی از پژوهش ممکن است به عنوان انسان شناسایی شوند و این باعث می شود که محققان رقم محافظه کارانه ۱۵ درصد را ارائه دهند.

همه ربات‌ها بی‌فایده نیستند

با این حال همه ربات‌های توییتر بی‌فایده نیستند؛ یکی از سخنگویان این شرکت می‌گوید بسیاری از ربات‌ها واقع مفید هستند، مانند حساب‌هایی که به طور خودکار به مردم در مورد بلایای طبیعی هشدار می‌دهند و یا آنهایی که به خدمات مشتریان مربوط می‌شود. همچنین برخی از این ربات‌ها برای انتشار اطلاعات مهم از قبیل اخبار نیز مفید هستند.

توییتر در حال حاضر راه‌های متعددی را برای کاربران برای گزارش حساب‌های جعلی و اسپم ارائه می‌دهد، اما سرکوب ۴۸ میلیون از این حساب‌ها، به استثنای موارد مفید، راهی بسیار طولانی است. توییتر همچنین دارای مشکلات بزرگتری شامل سوءاستفاده و بیان نفرت است و بسیاری از منتقدان این سایت را برای حل نشدن این مشکل مقصر می‌دانند.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا