بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

یک استارتاپ ایرانی در میان ۴۰ استارتاپ برگزیده جیتکس قرار گرفت

یک استارتاپ ایرانی با ارائه توانمندسازی معلولان حرکتی در میان ۴۰ استارتاپ برگزیده در نمایشگاه جیتکس دبی قرار گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، رمضانعلی سبحانی فرد، رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جیتکس دبی با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه جیتکس به عنوان یک رویداد بین المللی هر سال آخرین دستاوردهای صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در معرض دید عموم می گذارد و ایران نیز چند سال است که حضور پررنگی در این نمایشگاه داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل نوسانات نرخ ارز و مشکلات اقتصادی حضور ایران نسبت به گذشته با مشکلاتی همراه بوده است، گفت: با این حال شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های خوبی در این نمایشگاه حضور دارند به نحوی که یکی از این شرکت ها موفق به قرارگیری در میان ۴۰ استارتاپ برگزیده این نمایشگاه شد.

وی با اشاره به اینکه پس از این مرحله استارتاپ های برگزیده در رقابت با هم حرکت کرده و باید طرح ها و ایده های خود را معرفی کرده تا به فینال برسند، گفت: این استارتاپ در زمینه مسئولیت اجتماعی طرحی برای توانمندسازی معلولان حرکتی ارائه کرد که مورد توجه حاضران در سالن استارتاپ های جیتکس قرار گرفت.

سبحانی فرد گفت: آنچه که مد نظر دولت و مجلس است حرکت به سمت صادرات در این حوزه بوده و ما قصد داریم با تقویت این بخش، شرکت ها را صادرات محور کنیم. در راستای رسیدن به این هدف استارتاپ ها می توانند در این هدف نقش موثری داشته باشند چرا که توانمندی فنی این موضوع را دارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه دولت باید از بخش استارتاپی و کسب و کارهای نوپا که توان مالی مناسبی ندارند برای رسیدن ایده به محصول، حمایت کند و ارائه تسهیلات بلاعوض از جمله این حمایت ها است.

وی گفت: از سوی دیگر برای حضور در رویدادهای بین المللی سازمان توسعه تجارت مسئول حمایت از این بخش ها است و در حوزه تولید محتوا وزارت ارشاد و در بخش سخت افزار و نرم افزار وزارت ارتباطات می تواند با تسهیلات بلاعوض زمینه تولید محصول و رسیدن به بازار صادرات را برای این استارتاپ ها فراهم کند.

سبحانی فرد در گفت و گو با خبرگزاری مهر در مورد انتخاب شرکت های استارتاپی برای عدم حمایت مالی از سوی وزارت ارتباطات تصریح کرد: وزارت ارتباطات بودجه ای به نام وجوه اداره شده دارد که از محل آن می تواند به شرکت های این بخش و استارتاپ هایی که توان مالی مناسبی ندارند کمک کرده تا آنها تقویت شوند. در همین حال معاونت علمی فناوری نیز در صندوق نوآوری و شکوفایی باید ایده های را برای تبدیل شدن به محصول مورد حمایت قرار دهد و این نشان می دهد که از نظر قوانین بودجه ای، سازمانها و نهادهای مرتبط با این بخش مشکل مالی ندارند و می توانند از کسب و کارهای نوپا حمایت کنند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا