بین الملل

تولید صنعتی آمریکا اوج گرفت / فرصت‌های شغلی رکورد زد

با رشد بخش‌های تولید و معدن، تولیدات صنعتی آمریکا برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت، اما سرعت این رشد در سه ماه سوم سال به شدت کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در ماه سپتامبر، با رشد بخش‌های تولید و معدن، تولیدات صنعتی آمریکا برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت، اما سرعت این رشد در سه ماه سوم سال به شدت کاهش یافته است.

داده‌های دیگر هم نشان داد در ماه آگوست، فرصت‌های شغلی به رکورد جدیدی رسیده است و خیلی از سرعت استخدام جلو افتاده است. این نشان می‌دهد که شرکت‌های زیادی به دنبال نیروی کار هستند و هنوز موفق نشده‌اند. این نگرانی وجود دارد که کمبود کارگر، به‌ویژه در مشاغل تولیدی و عمرانی، به رشد اقتصادی لطمه بزند.

فدرال‌رزرو اعلام کرد که تولیدات صنعتی ۰.۳ درصد در ماه گذشته رشد داشته است. این درحالی است که در ماه آگوست رشد تولیدات صنعتی ۰.۴ درصد بود.اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که تولیدات صنعتی آمریکا در ماه سپتامبر ۰.۲ درصد افزایش یابد.

به این ترتیب رشد سالانه تولید صنعتی آمریکا در ربع سوم برابر با ۳.۳ درصد شد که نسبت به ربع دوم، با رشد ۵.۳ درصدی، بسیار کندتر شده است.

تولید کارخانجات تولیدی هم پس از رشد ۰.۳ درصدی در ماه آگوست، ماه گذشته ۰.۲ درصد افزایش یافت که این کمترین افزایش آن در ۴ ماه اخیر است. این درحالیست که رشد تولیدات در ماه سپتامبر با جهش ۱.۷ درصدی در تولید موتورسیکلت، تقویت شده بود.

تولید موتورسیکلت در ماه آگوست هم ۴.۳ درصد جهش کرده بود. ماه سپتامبر همچنین با رشد قابل‌توجهی در تولید فلزات اولیه، ماشین‌آلات و محصولات چوبی، همراه بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا