خودروصنعت، معدن، تجارت

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران: بازار خودرو راکد است/ قیمت خودروهای مونتاژی ۱۰ تا ۳۰ میلیون ارزان شده

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: افت قیمت ارز بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داد و موجب کاهش قیمت شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر خرید و فروش در بازار به حداقل رسیده است و تقریبا در رکود قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه نوساناتی در بازار ارز وجود دارد قیمت خودرو نیز بر اساس این نوسانات با تغییراتی روبه رو می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: همچنان خودروسازان محدود به بازار خودرو عرضه می‌کنند و بازار را مدیریت می‌کنند و محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

موتمنی درباره قیمت خودرو‌های وارداتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علی رغم کاهش قیمتی که این خودرو‌ها مواجه بودند، اما خرید و فروش نمی‌وند و مشتری ندارند.

وی با بیان اینکه قیمت خودرو‌های داخلی نیز بالا است، گفت: خریداران در انتظار کاهش قیمت هستند تا به بازار مراجعه کنند، در حال حاضر کسی برای خرید اقدام نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو‌های مونتاژی از زمان افت قیمت دلار حدود ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان کاهش یافت، تصریح کرد: همچنین سقوط قیمت دلار قیمت خودرو‌های داخلی را ۲ تا ۱۳ میلیون تومان ارزان‌تر کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های چینی نبض بازار را در دست گرفتند، گفت: در گذشته شرکت‌های چینی با کمترین قیمت در بازار عرضه می‌شدند، اما اکنون به راحتی افزایش ۵۰ درصدی قیمت داشته اند.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا