بورسبورس کالا

شمش بلوم «فخاس» ۱۰ درصد افت قیمت داشت / کاهش ۸ درصدی قیمت «استایرن منومر» پارس

«شمش بلوم» مجتمع فولاد خراسان امروز بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا را در حدود ۵۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. این محصول به قیمت پایه کیلویی سه هزار و ۱۵۳ تومان فروخته شد که نسبت به معامله قبلی خود شاهد ۱۰ درصد کاهش قیمت بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز چهارشنبه (۲۵ مهر ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۴۷۸ میلیارد تومان داشتند که در ۶۱۴ قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود ۴۵۰ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۳۰۳.۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا در این روز به «شمش بلوم۱۵۰*۱۵۰» مجتمع فولاد خراسان (فخاس) به میزان حدودی ۵۷ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی سه هزار و ۱۵۳ تومان در حجم ۱۸ هزار تن معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در ۱۴ مهر، حدود ۱۰ درصد کاهش قیمت داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

همچنین بخوانید

شایان ذکر است امروز، ۲۲ هزار و ۶۱۵ تن مواد شیمیایی، ۱۸۹ تن مواد پلیمری و ۱۲ هزار تن وکیوم باتوم در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی معامله شد.

پر‌ارزشترین معامله این تالار به محصول «استایرن منومر» پتروشیمی پارس (پارس) به میزان حدودی ۳۳.۳ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت کیلویی شش هزار و ۶۴۴ تومان (۱۰ درصد بالاتر از قیمت پایه) در حجم ۵۰۱۶ تن، توسط کارگزاری «فاربی» به طور سلف فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۱۸ مهر) حدود ۸.۲ درصد کاهش قیمت داشت.

همچنین در این روز «وکیوم باتوم» پالایش نفت اصفهان هم ۳۳.۱ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول به قیمت کیلویی ۳۳۱۷ تومان (۱۶۱ درصد بالاتر از قیمت پایه) در حجم ۱۰ هزار تن توسط کارگزاری «خبرگان سهام» معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۲ مهر) ۶.۱ درصد کاهش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «دی اتیلن گلایکول» پتروشیمی مارون به ارزش حدود ۱۳۵ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی سه هزار و ۶۶ تومان در حجم ۴۴ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «خبرگان سهام» فروخته شد.

این گزارش حاکی است، پنج هزار و ۷۰۰ تن قیر و ۶۰۰ تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به فروش رسید.

تالار صنعتی 

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز، میزبان دادوستد ۸۶ هزار و ۸۵۴ تن انواع محصولات فولادی بود. طی این روز و در تالار مذکور ۱۶ هزار و ۵۴۴ تن تیرآهن، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن سبد تیرآهن، ۲۹ هزار و ۸۱۰ تن سبد میلگرد و ۲۴ هزار تن شمش بلوم بود.

بیشترین ارزش معاملات تالار صنعتی امروز به «شمش بلوم۱۵۰*۱۵۰» مجتمع فولاد خراسان به میزان حدودی ۵۷ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی سه هزار و ۱۵۳ تومان در حجم ۱۸ هزار تن توسط کارگزاری «سی ولکس» معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۱۴ مهر، حدود ۱۰ درصد کاهش قیمت داشت.

«سبد میلگرد ۲۸ تا ۱۸» نیز از دیگر محصولات پر معامله امروز این تالار بود که حدود۳۸.۶ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی سه هزار و ۷۳۰ تومان و حجم ۱۰۳۶۲ تن توسط کارگزاری «سی ولکس» به طور نقدی معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۴ مهر، حدود ۳.۵ درصد افت قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «سبد میلگرد ۱۶ تا ۳۲» شرکت آذر فولاد امین به میزان۴.۲ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت کیلویی سه هزار و ۸۲۸ تومان و ۲.۶ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۱۱۰۰ تن توسط کارگزاری «ستاره جنوب» به طور نقدی معامله شد.

تالار کشاورزی

همچنین تالار محصولات کشاورزی هم طی روز چهارشنبه شاهد معامله هفت هزار و ۲۰۰ تن گندم خوراکی بود.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدود دو میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۲۲۰۰ تن و قیمت کیلویی ۹۲۴ تومان با ۲.۴ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، توسط کارگزاری «باهنر» به طور نقدی فروخته شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» مرکزی، حدود ۱.۲ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۹۰۵ تومان با ۰.۳۳ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه در حجم ۱۴۰۰ هزار تن توسط کارگزاری «باهنر» نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا