بانکبانک و بیمه

راهکارهای توسعه سودآوری بانک ملی بررسی شد


امروز نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران برای بررسی راهکارهای توسعه سودآوری بانک ملی ایران در بازار بانکی و افزایش جذب منابع برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، برات کریمی عضو هیات مدیره بانک در این نشست که با حضور محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره، حبیب اله رشید ارده معاون منابع انسانی، سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران، حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور، تنی چند از مسئولان ادارات ستادی و روسای ادارات امور شعب تهران، شعب مستقل، جمعی از روسای حوزه ها و شعب تهران و  مدیرعامل شرکت صندوق کارگزاری بانک ملی ایران برگزار شد، با بیان اینکه انتظار می رود در شش ماه دوم سال جاری جذب منابع بیشتری در بانک داشته باشیم، تاکید کرد: با توسعه فعالیت صندوق سرمایه گذاری اعتماد که متعلق به بانک ملی ایران است، می توانیم به اهداف عالی بانک هم دست یابیم.

کریمی با تاکید بر اینکه میزان فعالیت صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک باید افزایش یابد، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است شعب دارای خدمت بانک آفیسر از اکانت آفیسرها که همان رابطان میان بانک و مشتری و از مجرب ترین نیروهای بانک هستند، در جهت راهنمایی مشتریان و ارتقای آگاهی آنها نسبت به مزایای سرمایه گذاری در صندوق مذکور استفاده کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه به صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران و تلاش شعب برای افزایش آگاهی مشتریان از این خدمت ارزنده، گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه بانک برداشته شود.
همچنین محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره بانک در این نشست با بیان اینکه یکسری عوامل منجر به ناترازی ترازنامه بانک ها می شود و این ناترازی به شکل اضافه برداشت به ترازنامه بانک مرکزی منتقل می گردد، گفت: بانک برای بهبود نقدینگی می تواند از روش هایی مانند چانه زنی با سپرده گذاران برای تمدید سر رسید سپرده آنها، فروش دارایی های مازاد و منجمد، کنترل مصارف و سوق دادن مشتریان برای تامین سرمایه از طریق بازار سرمایه بهره برد.
وی عنوان کرد: با توجه به تاکیدات بانک مرکزی در ارتباط با جلوگیری از اضافه برداشت بانک ها، همکاران باید از طرق دیگر جهت افزایش منابع تلاش کنند و بانک ملی ایران باید لنگرگاه تنظیم بازار بین بانکی باشد.
در ادامه این نشست مدیر امور شعب تهران بانک هم با بیان اینکه شعب بانک در تهران باید در بخش جذب منابع فعال تر عمل کنند، بیان کرد: از این طریق می توان دغدغه تسهیلاتی بانک را مرتفع کرد.
محمدنور آزادی ادامه داد: از طرفی صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک هم می تواند در این بخش به خوبی ایفای نقش کند و با تلاش کارکنان زحمتکش و دلسوز، آینده خوبی را برای تغییر وضعیت منابع بانک در استان تهران متصور هستم.
وی اظهار امیدواری کرد با تلاش همه جانبه کارکنان بانک ملی ایران، دایره افتخارات این بانک در خدمت رسانی به مردم هر روز بیش از پیش گسترده شود.
همچنین مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک نیز با بیان اینکه برای دستیابی به موفقیت نیازمند ابزار و محصولات جدید هستیم، گفت: اکنون این محصولات در بانک وجود دارند و باید همکاران شعب، مشتریان را از آنها آگاه سازند.
حمیدرضا فتحی بیرانوند تصریح کرد: در کنار سپرده های بلند مدت بانکی، بحث استفاده از ابزار صندوق سرمایه گذاری اعتماد نیز می تواند بسیاری از مطالبات مشتریان را پوشش دهد. البته باید تلاش کنیم که غالب منابع جذب شده در این صندوق، از منابع خارج از بانک باشد و با این امر به نوعی سهم بانک را در بازار افزایش دهیم.
مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک نیز با تاکید بر اینکه امروز شرایط خاصی بر کشور حاکم است که در این شرایط سطح انتظارات از مدیران بانک ملی ایران برای حل مشکلات مردم نیز بالاست، گفت: مسئولان بانک ملی ایران، مدیرانی سختکوش هستند که تاکنون در شرایط سخت و بحرانی وظایف خود را به بهترین نحو انجام داده اند و امروز حیاتی ترین وظیفه، حفظ و جذب منابع است.
اصلان کریمی با تاکید بر اینکه بحث افزایش سودآوری بانک بسیار مهم و جدی است و نباید در امور روزمره شعب مورد غفلت واقع شود، افزود: اقدامات غیرمالی از جمله مشتری مداری که تقویت جذب منابع را با خود به همراه دارد، نیز باید مورد توجه باشد.
سعید نفیسی زیده سرایی رییس اداره کل حسابداری و بودجه نیز در این نشست با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران تاکنون تنظیم کننده اضافه برداشت سایر بانک و تعدیل کننده بازار بین بانکی بوده است، گفت: با تامین مالی سایر بانک ها در بازار بین بانکی، هم منبع درآمدزایی برای بانک فراهم می شود و هم اینکه بانک ملی ایران به عنوان لنگرگاه در بازار بانکی ایفای نقش می کند. در این راستا باید به سمت جذب منابع خارج از بانک به گونه ای که این منابع افزایش هزینه ها را به همراه نداشته باشد، پیش برویم.
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی ایران نیز با بیان اینکه حدود دو سال از عمر فعالیت صندوق سرمایه گذاری اعتماد می گذرد و سهام این صندوق تماما متعلق به بانک ملی ایران است، اظهار کرد: سرمایه گذاری در این صندوق با پشتوانه بانک ملی ایران یک فرصت بهینه برای مشتریان بانکی است و اکنون امکان سرمایه گذاری در این صندوق با حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان فراهم است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا