بین الملل

لاگارد هم شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری سعودی را لغو کرد

رئیس صندوق بین‌المللی پول برنامه خود برای حضور در کنفرانس سرمایه‌گذاری سعودی را کنسل کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، مدیر صندوق بین‌المللی پول، کریستن لاگارد، برنامه سفر خود به خاورمیانه، شامل توقف در ریاض برای پیوستن به کنفرانس سرمایه‌گذاری سعودی، را کنسل کرد.

این در حالی است که قبلا در روز شنبه لاگارد به خبرنگاران گفته بود که در نظر ندارد برنامه سفر خود را تغییر دهد اما از گزارشات مربوط به ناپدید شدن خبرنگار سعودی، جمال خاشقجی، که پس از دیدار از سفارت عربستان در استانبول، مفقود شده است، وحشت کرده است.

امروز سخنگوی آی‌ام‌اف در بیانیه‌ای که در آن اشاره به دلیل این کار نشده است گفت: سفر از قبل برنامه‌ریزی شده رییس صندوق بین‌المللی پول به خاورمیانه به تعویق افتاده است.

شب گذشته هم مدیران بانک‌های برتر اروپا شامل اچ‌اس‌بی‌سی، استاندارد چارترزد، کردیت سوئیس و بی‌ان‌پی پاریباس، اعلام کردند که در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد.

مدیر اجرایی ارشد بورس لندن هم اعلام کرد که دیگر در این کنفرانس حضور نخواهد داشت.

پیش از این هم جیمی مورگان، مدیر اجرایی ارشد جی‌پی‌مورگان آمریکا از شرکت نکردن خود در این کنفرانس خبر داده بود.

این در حالی انجام می‌شود که فشارهای بین‌المللی بر سر ناپدید شدن روزنامه‌نگار عربستانی، جمال خاشقجی به حد اکثر رسیده است. خاشقجی شهروند آمریکا بود و یکی از منتقدان ممتاز محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به حساب می‌رفت.

به این ترتیب تنها چند موسسه مهم باقی مانده‌اند که هنوز ادر این اجلاس شرکت می‌کنند؛ سیتی‌گروپ، گلدمن ساکس و سوشیت جنرال بانک‌های باقی‌مانده‌ای هستند که هنوز موضع خود را در این مورد اعلام نکرده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا