بین الملل

یک سوم شرکت‌های ژاپنی از جنگ تجاری آسیب دیده‌اند

تعداد شرکت‌های ژاپنی‌ که از جنگ تجاری آمریکا-چین آسیب دیده‌اند از ۳ درصد در ماه می به یک سوم جهش کرده است. این درحالی است که شرکت‌ها نگران آینده صادرات خود از چین و کاهش تقاضا هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، نظرسنجی رویترز نشان داد تعداد شرکت‌های ژاپنی‌ا که از جنگ تجاری آمریکا-چین آسیب دیده‌اند از ۳ درصد در ماه می به یک سوم جهش کرده است. این درحالی است که شرکت‌ها نگران چشم‌انداز صادرات خود از چین و همچنین تقاضای کم‌تر چینی‌ها هستند.

این بررسی همچنین نشان داد که ۵۳ درصد از شرکت‌ها نگران اثرات منفی بالا گرفتن تنش‌های تجاری هستند و درصد کمی هم شروع به بررسی خارج کردن تولیدات صادراتی خود از چین به کشورهای دیگر هستند.

از میان شرکت‌هایی که اعلام کردند تحت تاثیر منفی جنگ تجاری قرار گرفته‌اند، اکثریت آنها این تاثیر را محدود دانستند و تنها ۲ درصد اعلام کردند که این تاثیر بزرگ بوده است.

هرچند ترس از این وجود داشت که این تاثیر خیلی بدتر شود.

یکی از مدیران بخش خودرو در این باره نوشته است: اختلافات تجاری تاثیر بزرگی بر صادرات مواد خامی از چین داشته است که  برای تولید محصولات مختلف در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

نتایج بررسی رویترز که از ۲۷ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر انجام شد نشان می‌دهد که شرکت‌های غیر تولیدی هم به همان انداره شرکت‌های تولیدی، نگران تاثیرات منفی جنگ تجاری هستند.

یکی از مدیران بخش ساخت‌وساز نوشت: تاثیر مستقیم این رویدادها ممکن است کوچک باشد اما شرایط تجاری بدتر و اضطراب به وجود آمده در باره آینده، می‌تواند باعث افت تقاضا در میان‌مدت تا بلندمدت شود.

این بررسی همچنین نشان داد که ۴۰ درصد از شرکت‌های ژاپنی معتقدند جنگ تجاری باعث مختل شدن زنجیره تولید در ۳ سال آینده خواهد شد و بسیاری از این نگران‌اند که قیمت واردات مواد و قطعات اولیه، می‌تواند بالا برود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا