خودروصنعتصنعت، معدن، تجارت

قیمت خودرو در مسیر کاهش؛ رکود بلند مدت بازار خودرو آغاز می شود

قیمت خودرو به یکی از مهمترین چالش های زندگی ایرانیان مبدل شده است. بعد از نوسانات شدیدی که در ماه‌ های گذشته گریبان گیر صنعت خودروی کشورمان بوده است، این روزها شاهد یک آرامش نسبی و همچنین کاهش قیمت خودرو به صورت پلکانی هستیم و برای چند روز گذشته قیمت خودرو ساخت داخل با کاهش نسبتا خوبی همراه بوده است. گذر از روز‌های گرانی و روند صعودی بازار به اتمام رسیده و چند روزی است که قیمت‌ ها در بازار رو به کاهش و یا به ثبات رسیده است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خودرو‌هایی نظیر پژو ۲۰۷ و پراید ۱۱۱ که از پرطرفدار‌های بازار هستند امروز کاهش قیمت را تجربه کرده اند. با به ثبات رسیدن قیمت ارز باید خوشبین بود که در روز‌ها و هفته‌ های آتی این روند نزولی از یک میلیون تومان کاهش فراتر نیز خواهد رفت.
قیمت جدید خودروهای داخلی هفته آینده اعلام میشود. منصور معظمی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سایپا گفت: قیمت جدید خودروها هفته آینده اعلام می شود هرچند این اصلاح قیمت ضررها را پوشش نمی دهد ولی از ضرر بیشتر جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید

چنین رویکردی به احتمال فراوان باعث تحویل خودروهای تاخیری خواهد شد که ماه هاست از موعد تحویل شان گذشته است و با افزایش تعداد خودروها در بازار می توان انتظار کاهش نسبی قیمت ها را داشت.البته مسلما واسطه گران سودجو تمام تلاش را برای جلوگیری از کاهش قیمت ها به کار خواهند بست اما در صورت فراگیر شدن رکود بر بازار خودرو، می توان انتظار داشت که در نهایت فروشندگان واقعی راضی به کاهش قیمت می شوند و بدین شرکت واسطه گران اندکی از سود فعلی خود را از دست خواهند داد.

منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا