صنعتصنعت، معدن، تجارت

تولید سیستم تهویه مطبوع در ایران همپای کیفیت جهانی

عضو هیئت مدیره اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع گفت: ایران امروز در تولید سیستم های تهویه مطبوع همپای دنیا در حال حرکت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی مشهدی فراهانی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: دستگاه های تهویه مطبوع ساخت ایران به دلیل کیفیت و استاندارد بالا با سیستم های نوین جهانی در این حوزه قابل رقابت است.

وی ادامه داد: تولید کنندگان سیستم های تهویه مطبوع گام های بلندی در راستای توسعه این تکنولوژی در دنیا برداشته اند که سازگاری با محیط زیست از مهمترین این اقدامات بوده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع گفت: این سیستم ها در گذشته با گاز فریون ۱۲ تولید می شد که مخرب لایه ازون بود.

وی افزود: سال های بعد به مرور گاز R22 جایگزین گاز فریون ۱۲ و امروز نیز در تولید سیستم های تهویه مطبوع از گاز R410 استفاده می شود که این گاز به دوستدار محیط زیست معروف است.

مشهدی فراهانی تصریح کرد: تمامی شرکت های تولیدکننده دستگاه های تهویه مطبوع در ایران و جهان به این سمت و سو رو آورده اند.

وی گفت: ایران در تولید سیستم های تهیه مطبوع بروز و هیچ کم و کسری نسبت به کشورها و سازندگان این تجهیزات در دنیا ندارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع افزود: دستگاه های تهویه مطبوع در دسترسی اکثریت مردم قرارگرفته و گرایش مردم به این دستگاه ها خیلی زیاد شده است.

وی در ادامه یادآورشد: استفاده ۸۰ درصد منازل در حال ساخت کشور به خصوص تهران از سیستم تهویه مطبوع خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی وحمیده سلطانی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا