بورسبورس اوراق

وکیوم باتوم «شبندر» صدرنشینی بدون تغییر قیمت/ «پلی اتیلن ترفتالات بطری» پتروشیمی تندگویان ۸ درصد افت قیمت داشت

«وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس (شبندر) روز گذشته بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا را در حدود ۹۳.۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. این محصول به قیمت پایه کیلویی سه هزار و ۷۴۳ تومان فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود شاهد تغییر قیمتی نبود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روز گذشته سه‎شنبه (۲۴ مهر ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۶۲۳ میلیارد تومان داشتند که در ۹۹۲ قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود ۵۱۱ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۳۳۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا در این روز به محصول «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان حدودی ۹۳.۵ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی سه هزار و ۷۴۳ تومان در حجم ۲۵ هزار تن، نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۳ مهر) تغییر قیمتی نداشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

همچنین بخوانید

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در این روز میزبان دادوستد ۳۱ هزار و ۵۰۱ تن مواد پلیمری بود. طی این روز و در تالار مذکور ۵۹۸ تن پارافین واکس سنگین و ۳۰ هزار تن وکیوم باتوم نیز معامله شد.

پر‌ارزشترین معامله این تالار به محصول «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان حدودی ۹۳.۵ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی سه هزار و ۷۴۳ تومان در حجم ۲۵ هزار تن، توسط کارگزاری «بانک رفاه کارگران» به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۳ مهر) تغییر قیمتی نداشت.

همچنین روز گذشته، «وکیوم باتوم» پالایش نفت شیراز هم ۱۸.۲ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول به قیمت کیلویی ۳۶۴۵ تومان (۱۷۳ درصد بالاتر از قیمت پایه) در حجم پنج هزار تن توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۱ مهر) ۳.۵ درصد کاهش قیمت داشت.

«پلی اتیلن ترفتالات بطری ۷۸۱» پتروشیمی تندگویان نیز از دیگر محصولات پر معامله روز گذشته بود. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۱۷ هزار و ۴۱۸ تومان در حجم ۱۸۸۱ تن به طور سلف توسط کارگزاری «باهنر» داد و ستد شد و ارزشی حدود ۳۳ میلیارد تومان داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۱ مهر با هشت درصد کاهش قیمت رو به رو بود.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «پلی اتیلن سبک فیلم» پتروشیمی لاله به ارزش حدود ۲۰۱.۶ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۹ هزار و ۳۳۶ تومان در حجم ۲۱.۶ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «مفید» فروخته شد.

براساس این گزارش، ۲۶ هزار و ۹۵ تن انواع قیر و ۳۶۰ تن عایق رطوبتی در تالار صادراتی بورس کالای ایران به فروش رسید.

تالار صنعتی 

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران در این روز شاهد معامله هفت هزار و ۵۹۰ تن سبد میلگرد فولاد و ۸۰ تن بیلت آلومینیوم بود.

بیشترین ارزش معاملات تالار صنعتی در روز گذشته به «سبد میلگرد ۲۸ تا ۱۸ » مجتمع فولاد خراسان به میزان حدودی ۱۹.۵ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی سه هزار و ۸۶۵ تومان (۳.۶۱ درصد بیشتر از قیمت پایه) در حجم ۵۰۶۰ تن توسط کارگزاری «سی ولکس» معامله شد.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «بیلت ۶۰۶۳» شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۲۰ هزار و ۸۸۰ تومان در حجم ۲۰۰ تن توسط کارگزاری «کالای خاورمیانه» به طور نقدی معامله شد. ارزش این معامله حدود ۱.۶ میلیارد تومان بود. «بیلت ۶۰۶۳» نسبت به معامله قبلی خود (۲۲ مهر) ۵.۸ درصد کاهش قیمت داشت.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز میزبان دادوستد ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن گندم خوراکی بود.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدود ۲.۷ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۳۰۰۰ تن و قیمت کیلویی ۹۱۸ تومان و ۱.۷ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، توسط کارگزاری «فارابی» به طور نقدی فروخته شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» کرمانشاه، حدود ۱۸۰ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۹۰۲ تومان در حجم ۲۰۰ هزار تن توسط کارگزاری «فارابی» نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا