بانکبانک و بیمه

ضرورت ثبت‌نام فعالان بازار سرمایه در سامانه سِجام


تمام سهام‌داران و مشتریان بانک سامان بنا به اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ملزم به ثبت‌نام و اطلاعات خود در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سِجام) هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)، سامانه جامع اطلاعات مشتریان به‌عنوان بستر تبادل اطلاعات و ارایه خدمات یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه است که تمام هموطنان تا تاریخ پنجم دی ۱۳۹۷ فرصت دارند اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

براساس این گزارش، پس از آن تاریخ، افراد حقیقی و حقوقی نمی‌توانند خدماتی همچون خرید و فروش اوراق بهادار، صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و… را دریافت کنند.
این گزارش می‌افزاید، تمام سهام‌داران و مشتریان بانک سامان اعم از سهامداران حقیقی و حقوقی درخواست می‌شود برای دریافت لینک و راهنمای ثبت‌نام در سامانه سِجام عدد ۱۰۰ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۸۳۱۲ ارسال کنند.
کد سجام ثبت‌نام کنندگان پس از ثبت اطلاعات و احراز هویت، ازطریق دفاتر پیشخوان دولت از طریق پیامک به اطلاع آن‌ها خواهد رسید.
گفتنی است، با توجه به اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران، پس از اجرای این طرح که در راستای الکترونیکی کردن هر چه بیشتر خدمات بازار سرمایه اجرا می‌شود، مشتریان برای هرگونه فعالیت در بازار سرمایه دیگری نیازی به احراز هویت مجدد نخواهند داشت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا