بانک و بیمهطلا و ارز

صعود دلار در برابر یورو، ین و پوند

در معاملات امروز بازارهای مالی جهان، دلار به لطف صعود بورس وال‌استریت توانست در برابر اکثر همتایان خود، صعودی شود.

به گزارش رویترز، باوجود نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری و افزایش نرخ بهره در آمریکا، هر سه شاخص مهم بورس وال استریت یعنی "داوجونز"، " نزدک‌کامپوزیت" و "اس‌اندپی‌۵۰۰" کار خود را با بیش از دو درصد افزایش خاتمه دادند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، در معاملات امروز، شاخص دلار که برابری دلار در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می گیرد با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۹۵.۱۸ واحد رسید. در برابر ین ژاپن، هر دلار با ۰.۰۷ درصد افزایش به ازای ۱۱۲.۳۴ ین مبادله شد. استوارت ریتسون، مدیر دارایی های مالی موسسه "اویرا اینوستورز" گفت: افزایش خوش‌بینی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان، فشار عرضه بر روی ین را افزایش داده است.

به دلیل نامشخص بودن سرنوشت مذاکرات بین انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر بریگزیت، دلار در برابر پوند نیز صعودی بود، به‌گونه‌ای که هر پوند با ۰.۱ درصد کاهش به ۱.۳۱۷۵ دلار رسید. یورو نیز با افت مشابه ۰.۱ درصدی به ۱.۱۵۶۰ دلار رسید و از رکورد ثبت شده ۱.۱۶۲۲ دلاری یکم اکتبر خود بیشتر فاصله گرفت.  

در برابر سایر ارزها، دلار نیوزلند با اندکی کاهش در مقایسه با روز قبل مواجه شد و به ۰.۶۵۸۹ دلار آمریکا رسید. دلار استرالیا نیز ۰.۰۷ درصد ارزش خود را از دست داد و به ۰.۷۱۳۵ دلار آمریکا رسید. طلا نیز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۲۲۳ دلار در هر اونس رسید.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا