ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

واردات گوشی موبایل ۳۵ درصد بیشتر شد

آمارهای گمرک ایران حاکی از واردات بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در شش ماهه نخست سال جاری است.

به گزارش آرمان اقتصادی، براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی نیمه نخست سال جاری، در این مدت یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۸۶۴ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که ارزش آن به ۲۴۲ میلیون و ۶۹۲ هزار دلار می‌رسد.

واردات گوشی تلفن همراه در این مدت، هم به لحاظ ارزش و هم از نظر تعداد، افزایش قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید

بنابراین گزارش، در شش ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۳۹۳ هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه بیشتر از سال گذشته وارد کشور شده که در مجموع ۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

واردات گوشی تلفن همراه در نیمه نخست سال گذشته به تعداد یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۹۰۸ دستگاه بود که ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه در مدت یاد شده ۱۵۸ میلیون و ۶۹ هزار دلار بوده است.

این در حالی است که در پی افزایش نرخ ارز در سال جاری، قیمت گوشی تلفن همراه در بازار با افزایش چشمگیری در ماه‌های قبل همراه بوده است.

البته تعداد قابل توجهی گوشی تلفن همراه توسط دستگاه‌های مربوطه توقیف شده که گفته می‌شود در صورتی که این گوشی‌ها تعیین تکلیف شده و وارد بازار ایران شود، می‌تواند در کاهش قیمت گوشی تلفن همراه تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا