بین الملل

افزایش قیمت نفت با کاهش غیرمنتظره ذخایر آمریکا

با اعلام کاهش ذخایر نفت آمریکا و در حالی که تنش‌ها در مورد ناپدید شدن روزنامه‌نگار عربستانی نگرانی‌هایی در رابطه با عرضه ایجاد کرده است، قیمت‌های نفت برای چهارمین جلسه متوالی رشد کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، درحالی‌که داده‌ها نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای افت کرده‌اند و در شرایطی که تنش‌های ژئوپولیتیکی در مورد ناپدید شدن روزنامه‌نگار عربستانی نگرانی‌هایی در رابطه با عرضه ایجاد کرده است، قیمت‌های نفت برای چهارمین جلسه متوالی رشد کردند.

تا ساعت ۱۱:۲۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲۵ سنت یا ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۷۲.۱۷ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت هم ۲۶ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۱.۶۷ دلار رسید. نفت برنت دیروز افت اوایل جلسه معاملاتی خود را جبران کرد و در پایان با رشدی ۶۳ سنتی به کار خود پایان داد. این بنچ‌مارک نفتی که هفته گذشته با سقوط بازار سهام به پایین‌ترین میزان ۲ هفته‌ای خود رسیده بود، حالا حدود ۵ دلار از پایین‌تر از رکورد ۴ ساله ۸۶.۷۴ دلار خود که در ۳ اکتبر ثبت کرده بود، معامله می‌شود.

داده‌های موسسه سوخت آمریکا که دیشب پس از بسته شدن بازارهای نفت منتشر شد، نشان می‌دهد که در هفته گذشته میزان ذخایر تجاری نفت خام آمریکا، ۲.۱ میلیون بشکه افت کرده است. این درحالی است که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند میزان این ذخایر ۲.۲ میلیون بشکه افزایش یابد.

تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد شرکت تحقیقات و مشاور میتسوبیشی یواف‌جی در توکیو، می‌گوید: بازارها در حال واکنش نشان دادن به این کاهش غیرمنتظره ذخایر هستند. معمولا این موقع از سال ذخایر افزایش می‌یابند.

داده‌های موسسه سوخت آمریکا (ای‌پی‌آی) نشان داد که ذخایر بنزین آمریکا هم بیش از حد انتظار افت کرده و ۳.۴ میلیون بشکه کاهش یافته است.

داده‌های رسمی میزان ذخایر آمریکا، راس ساعت ۱۸ امروز توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام خواهد شد.

اما در حالی‌که افکار عمومی جهان به شدت از حادثه ناپدید شدن و قتل روزنامه‌نگار عربستانی واشنگتن پست، متاثر شده‌اند و فشارها به ریاض به حداکثر رسیده است، جیم ریتربوش، رییس شرکت ریتربوش و شرکا می‌گوید: عربستان سعودی می‌تواند روزانه ۵۰۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود بکاهد تا به کشورهای غربی هشدار دهد هرگونه تحریم احتمالی علیه این کشور بر سر این قضیه، بی پاسخ نمی‌ماند.

به این ترتیب نگرانی‌ها از کاهش میزان عرضه، با وجود تحریم‌های قریب‌الوقوع علیه ایران، قیمت‌ها را تقویت کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا