امور زیربناییتعاون و اشتغال

وفادارسازی مشتری ضرورت کسب و کارها

یک کارشناس و مشاور بازاریابی گفت: وفادارسازی مشتری یکی از ارزشمندترین بخش های کسب و کار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن سیرانی در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد افزود: برای وفادار سازی مشتری شیوه ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد که صاحبان کسب و کار باید از این روش ها به نحو احسن استفاده کنند چرا که داشتن مشتریان وفادار در کسب و کارها بسیار مهم است.

وی ضمن تاکید بر حفظ مشتریان قدیمی ادامه داد: هزینه جذب یک مشتری جدید نسبت به یک مشتری قدیمی چند برابر است.

همچنین بخوانید

این کارشناس و مشاور بازاریابی گفت: علاوه بر این مشتریان قدیمی و وفادار بیشتر از مشتریان جدید پول خرج می کنند در نتیجه وفاداری مشتری اثر مطلوبی دارد.

وی افزود: جالب اینکه بدانید مشتریان وفادار درآمد ثابتی را در دراز مدت برای کسب و کارها به ارمغان می آورند.

سیرانی تصریح کرد: وفاداری مشتری منعکس کننده تمایل وی برای خرید و یا همکاری دوباره با یک نام تجاری است.

وی گفت: این اتفاق نتیجه تجربه مثبت مشتری از رضایتمندی و ارزش محصولات یا خدماتی که از معامله به دست می آورد.

این کارشناس و مشاور بازاریابی افزود: وفاداری مشتری برای موفقیت برند اهمیت دارد چرا که مشتریان وفادار می توانند سریعتر از فروش و بازاریابی به رشد کسب و کارها کمک کنند.

وی اضافه کرد: مشتریان وفادار با برندهای مورد علاقه خود مبادله و خرید و فروش بیشتری انجام می دهند و در مورد تجربه های خوب خود با خانواده و دوستان صحبت می کنند.

سیرانی در ادامه با تاکید بر اینکه هزینه جذب یک مشتری بسیار بیشتر از هزینه حفظ مشتری موجود است، یادآور شد: مشتریان بلند مدت نسبت به مشتریان موقتی سودآورتر هستند بنابراین هر اندازه مشتری وفادارتر و هر چه بیشتر حفظ شود بطور قطع و یقین فروش و سود بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۸ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی» با هدف آموزش غیر مستقیم نحوه راه اندازی یک کسب وکار جدید، توسعه و موفقیت در آن و مدیریت بحران های پیش رو بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا