امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اختلال جدی در تامین خوراک طیور/دولت از سایر نهادها کمک بگیرد

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار با اشاره به اینکه اختلالات ایجاد شده در حمل و نقل موجب بروز چالش جدی در تامین خوراک طیور شده است، گفت: دولت باید برای حل این مشکل از سایرنهادها کمک بگیرد.

همچنین بخوانید

سید فرزاد طلاکش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم مشکلات ایجاد شده برای صنعت طیور در پی اعتراض کامیونداران، اظهارداشت: اعتراضات و اعتصاب کامیونداران و اختلالات ایجاد شده در حمل و نقل، بیشترین چالش را برای صنعت طیور ایجاد کرده چراکه خوراک طیور باید به روز تامین شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر یا بارگیری انجام نمی شود یا اینکه با قیمت های بسیار بالا و غیرمعقول این کار صورت می گیرد که قیمت تمام شده را بسیار بالا می برد.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران با بیان اینکه در نتیجه این مشکلات ایجاد شده مرغداران ناچار شده اند از یکدیگر دان قرض بگیرند، گفت:رفت و آمد ماشین ها برای حمل و نقل این دان ها خلاف مسائل قرنطینه ای است و باعث انتقال بیماری های طیور از جمله آنفلوآنزا می‌شود.

طلاکش تصریح کرد: دولت فعلا باید برای حل این مشکل از ارتش و سپاه کمک بگیرد و این معضل را رفع کند.

وی اضافه کرد: همچنین مرغداران زمانی که می بینند ممکن است موفق به تامین دان کافی نشوند به تهیه فرمولاسیون های نامناسبی روی می آورند که این امر، هم موجب کاهش کیفیت تولید می شود و هم سطح ایمنی بدن طیور را کاهش می دهد که این مساله موجب می شود پرنده مستعد مبتلا به انواع بیماری ها از جمله نیوکاسل و آنفلوانزا شوند.

این فعال بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قیمت تخم مرغ درب مرغداری طی دو هفته گذشته نزدیک به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافته است، گفت: این مساله دلیل مشخص و منطقی ندارد چرا که در این فصل مصرف تخم مرغ باید افزایش می یافت و قیمت آن نسبت به یکماه قبل اصلاح می شد.

به گفته طلاکش هم اکنون قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ۶۶۰۰ تا ۶۷۰۰ تومان است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا