بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری پیامکی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با هشدار به شهروندان اعلام کرد: ارسال پیامک های فریب دهنده یکی از شگردهای افراد سودجو برای کلاهبرداری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سرهنگ محمدرضا اکبری اظهار داشت: یکی از روش های افراد سودجود ارسال پیامک با مضامین “شما برنده جایزه همراه اول و یا ایرانسل” و یا ” شما برنده چند گیگ اینترنت رایگان شده اید و برای دریافت جایزه با این شماره تماس بگیرید” است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: در ادامه شهروندان با شماره مورد نظر تماس می گیرند و مورد اغفال فرد کلاهبردار قرار گرفته و در نهایت ضمن مراجعه به دستگاه خودپرداز حساب آنان خالی می شود.

وی خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی( cvv۲ )، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

این مقام انتظامی تاکید کرد: برای انتقال وجه به حساب و کارت شما توسط دیگران، لازم نیست شما پای دستگاه خودپرداز حاضر شوید. سرهنگ اکبری با بیان اینکه با دریافت پیامک از منابع ناشناس و غیر معتبر اعتماد نکنید، به شهروندان هشدار داد: فریب آگهی های تبلیغاتی را که به هر بهانه ای از شما تقاضای پرداخت وجه، حتی مبلغی اندک را دارند، نخورید.

این مقام انتظامی عنوان کرد: یکی دیگر از شیوه های کلاهبرداری، ارسال پیامک با این مضمون که “لطفاً مبلغ… غ را به این شماره کارت ارسال کنید”، است که برخی شهروندان نیز بدون تحقیق در خصوص مشخصات ارسال کننده پیامک و به علت سهل انگاری به محتوای پیام اعتماد می کنند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا