بین الملل

چین به بزرگترین مقصد سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل شد

چین در نیمه اول ۲۰۱۸ با جذب ۷۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی به بزرگترین دریافت‌کننده سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تبدیل شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، آخرین گزارش ناظر گرایشات سرمایه‌گذاران که توسط کنفرانس سازمان ملل متحد، در مورد تجارت و توسعه، منتشر شد نشان می‌دهد که در نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی، چین با جذب ۷۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی به بزرگترین دریافت‌کننده سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تبدیل شده است.

طبق این گزارش، میزان کل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان در این دوره ۴۱ درصد افت کرده است و به ۴۷۰ میلیارد دلار رسیده است، درحالی‌که در دوره مشابه سال قبل ۷۹۴ میلیارد دلار بوده است. دلیل عمده این اتفاق این است که به دنبال تغییر قانون مالیاتی آمریکا، شرکت‌های مادر آمریکایی سرمایه‌های زیادی را از شرکت‌های تابعه خود در جهان، به ایالات‌متحده بازگرداندند تا مشمول مالیات کمتری شوند.

جیمز ژان، مسئول بخش سرمایه‌گذاری و شرکت‌ها، در گزارش ناظر گرایشات سرمایه‌گذاران سازمان ملل متحد (یوان‌سی‌تی‌ای‌دی)،   می‌گوید: تصویر کلی جریان‌های سرمایه‌گذاری خارجی در جهان خیلی خوب نیست، که این با آن‌چه ما قبلا پیش‌بینی کرده بودیم متفاوت است.

هرچند ژان اشاره کرد که علی‌رغم افزایش تنش‌های تجاری و افزایش هزینه‌های تولید، جریان‌های سرمایه به سوی چین در حال افزایش هستند.

چین با افزایش ۶ درصدی در میزان سرمایه‌گذاری خارجی، رتبه اول را به خود اختصاص داد و در رده‌های بعدی انگلستان با دریافت ۶۶ میلیارد دلار و آمریکا با دریافت ۴۶ میلیارد دلار، قرار دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا