بین الملل

آمادگی ونزوئلا برای پرداخت ۹۵۰ میلیون دلار سود اوراق قرضه

 

آمادگی ونزوئلا برای پرداخت ۹۵۰ میلیون دلار سود اوراق قرضه

شرکت ملی نفت ونزوئلا آماده می‌شود تا به دارندگان اوراق قرضه ۲۰۲۰ این شرکت، ۹۵۰ میلیون دلار سود پرداخت کند. این شرکت امسال در پرداخت سود اکثر اوراق قرضه دیگر خود ناتوان بوده است.

 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، منابع آگاه از شرکت ملی نفت ونزوئلا، پی‌دی‌وی‌اس‌ای و بخش مالی محلی می‌گویند که پی‌دی‌وی‌اس‌ای آماده می‌شود تا به دارندگان اوراق قرضه ۲۰۲۰ این شرکت، ۹۵۰ میلیون دلار سود پرداخت کند. این درحالی است که این شرکت امسال در پرداخت سود اکثر اوراق قرضه دیگر خود ناتوان بوده است.

طبق داده‌های منابع بازار و ریفینیتیو دیتا، با بدتر شدن بحران اقتصادی در ونزوئلا، پی‌دی‌وی‌اس‌ای از پایان ۲۰۱۷ تا کنون، در پرداخت بیش از ۷ میلیارد دلار، به صورت سوداوراق قرضه خود و یا پرداخت پایه، ناتوان بوده است.

اما پی‌دی‌وی‌اس‌ای با این که از لحاظ نقدینگی با مشکل روبرو است، در مورد اوراق قرضه ۲۰۲۰ حساب خود را به روز نگاه داشته است. این اوراق با ۵۰.۱ درصد از سهام شبکه پالایشگاهی آمریکا، سیتگو، پشتیبانی می‌شود.

پی‌دی‌وی‌اس‌ای باید تا ۲۷ اکتبر ۸۴۰ میلیون دلار را بابت پرداخت دوره‌ای این اوراق بپردازد و سپس ۳۰ روز مهلت دارد تا ۱۰۷ میلیون دلار را هم به عنوان سود پرداخت کند.

منابع آگاه از پی‌دی‌وی‌اس‌ای و صنایع مالی ونزوئلا گزارش دادند که شرکت برنامه‌ریزی کرده است که این پرداخت‌ها را انجام دهد. یکی از منابع پی‌دی‌وی‌اس‌ای به رویترز گفته است که کوئه‌ودو، وزیر نفت ونزوئلا، که رییس پی‌دی‌وی‌اس‌ای هم هست، انجام این پرداخت‌ها را تایید کرده است. او گفت این پرداخت‌ها به طور کامل انجام خواهند شد.

 

منبع
مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا