بانکبانک و بیمه

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با استاندار این استان دیدار کرد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن با غلامرضا شریعتی استاندار استان خوزستان دیدار و گفتگو کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، مهری که برای دیدار با مقامات استانی، صنعتگران و بازدید از چند طرح صنعتی به استان خوزستان سفر کرده بود، در دیدار با استاندار این استان گفت : بانک صنعت و معدن با هدف توسعه صنعتی استان خوزستان، با تامین مالی بیش از یک میلیارد یورو طرحهای صنعتی بزرگ، نقش بزرگی را در ایجاد اشتغال در این استان داشته است و در تلاش است تا با ارتباط نزدیکتر و قوی تر با صنعتگران و کارآفرینان خوزستان دین خود را به مردم شریف خورستان ادا کند. این بانک کارهای بزرگی را در خوزستان انجام داده ولی این کافی نیست بنابراین با یک برنامه ریزی و اتخاذ یک سیاست راهبردی درصدد افزایش نقش محوری خود در این استان هستیم.

وی تصریح کرد : این بانک با وجود تعداد اندک شعب خود توانسته عملکرد چشمگیری در استان داشته باشد چنانکه در زمینه پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در بین بانک های دیگر استان رتبه نخست را از آن خود کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در تشریح نقش بانک در استان تصریح کرد: در میان طرح های بزرگ، کوچک و متوسطی که در این استان توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است، فقط در دو طرح پتروشیمی مسجد سلیمان با رقم ۴۳۲ میلیون یورو و طرح فولاد روهینا با ۱۰۰ میلیون یورو برای ۱۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که این بانک توانسته است ۶ هزار مگاوات از ۷۰ هزارمگاوات ظرفیت تولید برق کشور را تامین مالی کند که این رقم ۹ درصد از ظرفیت یاد شده است گفت : بانک صنعت و معدن احداث نیروگاه های اندیمشک و امیدیه را با ظرفیت جمعا ۱۵۰۰ مگاوات در استان خوزستان تامین مالی می کند و این کار بزرگ نیز در حال اجرا است.

این مدیر ارشد بانکی افزود: طرح های عظیم پتروشیمی مسجد سلیمان، فولاد شادگان، نیروگاه برق بهبهان و هفت پروژه شامل نئوپان البرز جنوب، فولاد روهینا، صنایع دریایی ساحل اروند، فولاد پارس هفت تپه، آریا استیل الوند، پرشین کیمیا کلر و گلوکزان کرخه از طرح های یاد شده هستند که با تسهیلات بانک صنعت و معدن مراحل اجرایی خود را در استان خوزستان می گذرانند و با اتمام آنها برای ۳۵۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این دیدار گفت : بانک صنعت و معدن در توسعه صنعتی استان نقش بزرگ و چشمگیری داشته است و هرکس که از طرح هایی مثل فولاد روهینا، پتروشیمی مسجد سلیمان، برق مپنا بهبهان و سایر طرح های صنعتی تامین مالی شده توسط این بانک بازدید کند، به خوبی به این حقیقت پی خواهد برد.

وی افزود: از میان بانک هایی که در تامین مالی طرح های صنعتی استان همکاری دارند بانک صنعت و معدن از ویژگی و برجستگی خاصی برخوردار است بنابر این می توان گفت این بانک تاثیر گذارترین بانک در بخش صنعت و معدن استان خوزستان محسوب می شود.

استاندار خوزستان ضمن ابراز خرسندی از مراحل پایانی فولاد روهینا و پتروشیمی مسجد سلیمان گفت: خوشبختانه مراحل اجرایی نیروگاه اندیمشک نیز توسط بانک صنعت و معدن در حال انجام است که با راه اندازی آن تحولی مثبت در تامین برق استان خوزستان اتفاق خواهد افتاد.

شریعتی ضمن متفاوت دانستن سطح انتظار مسئولان استان از بانک صنعت و معدن تاکید کرد که انتظار یاد شده ناشی از برخورداری این بانک از بدنه مدیریتی و کارشناسی کارآمد و ورزیده و بیش از ۶ دهه سابقه فعالیت مستمر در تامین مالی طرح های صنعتی در کشور است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا