بانکبانک و بیمه

بانک صنعت و معدن برای تحقق توسعه استان خوزستان در کنار صنعتگران

رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت: خوزستان دارای پتانسیل ها وذخایر طبیعی فراوان است و باید متناسب با آن در عرصه صنعتی کشور پیشرفت کند و این وظیفه ماست که در کنار تامین مالی، مشاور کارآفرینان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری که در نشستی صمیمانه با پرسنل شعبه این بانک در اهواز سخن می گفت افزود: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ای تاثیرگذار در عرصه صنعتی کشور است و با تامین مالی پروژه های عمرانی و زیربنایی بزرگ در حوزه ریلی، نیروگاهی، پتروشیمی و فولاد دارای جایگاه ویژه ای است.

وی ادامه داد: اولویت ها و برنامه پیش روی بانک، تامین سرمایه در گردش واحدهای ایجادی توسط بانک با توجه به قیمت ارز، تامین اعتبار برای واحدهای تولیدی خوشنام و فعال سراسر کشور، تامین مالی طرح های نیمه تمام و تعیین تکلیف آنها و اعطای تسهیلات به طرح های صادرات محور، High Tech و دارای ارزش افزوده بالا است.

این مدیر ارشد بانکی افزود: در عرصه طرح رونق تولید، این بانک در رتبه سوم کشور قراردارد که شعبه اهواز در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ توانسته است در این زمینه رتبه نخست استان را به خود اختصاص دهد.

مهری در خصوص طرح های در دست اجرای استان گفت :، طرح پتروشیمی مسجد سلیمان از محل تسهیلات فاینانس چین به مبلغ ۴۳۳ میلیون یورو با عاملیت این بانک و پیشرفت قابل توجه ۵۰درصدی درحال اجرا است که با شروع بهره برداری در سال ۱۳۹۸ به تولید آمونیاک به ظرفیت ۶۶۰هزار تن در سال و اوره به ظرفیت یک میلیون تن در سال خواهد پرداخت و برای ۷۵۰ نفر در این منطقه کمتر برخوردار اشتغال ایجاد می کند.

مجتمع فولاد روهینا جنوب نیز با ۱۰۵ میلیون یورو تسهیلات بانک صنعت و معدن و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان دزفول در حال اجراست و با اتمام آن برای ۴۴۵ نفر اشتغال ایجاد می شود. همچنین بانک صنعت و معدن احداث نیروگاه های اندیمشک و امیدیه، با ظرفیت جمعا ۱۵۰۰ مگاوات را در دست انجام دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا