بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت دلار کاهش می‌یابد؟

عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امکان تداوم کاهش نرخ دلار، طلا و سکه وجود دارد، گفت: در سایه نبود نظارت کافی، برخی بانک ها و صرافی مانع از کاهش قیمت ها می شوند.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ سید تقی کبیری در گفت ‌و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار کرد: مدیریت صحیح منابع و مصارف ارزی کشور راهکار مناسبی است که می تواند تداوم کاهش نرخ دلار و طلا را به دنبال داشته باشد. 

وی با اشاره به ممانعت برخی بانک ها و صرافی ها از کاهش قیمت ها تصریح کرد: انتظار این است که دستگاه قضایی برخورد جدی تری با بانک ها و صرافی هایی که مانع از کاهش قیمت دلار و طلا می شوند، داشته باشد. 

کبیری در ادامه افزود: اگر بانک ها و صرافی ها کمک کنند، قیمت دلار می تواند به محدوده ۸ هزار تومان برسد و با یک ثبات نسبی در همین محدوده باقی بماند. البته مشروط به آنکه با بانک ها و صرافی هایی که مانع از منطقی شدن قیمت ها می شوند، برخورد شود. 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با بیان اینکه در ماه های اخیر قیمت دلار، طلا و سکه رشد کاذب و غیرمنطقی داشته است، عنوان کرد: از همین رو پیش بینی ها حاکی از آن است که این حباب قیمتی می ترکد و نرخ ها کاهش می یابد. 

کبیری با اشاره به خرید حجم بالای دلار، طلا و سکه توسط مردم و بنگاه ها در ماه های اخیر گفت: این موضوع موجب شده که حجم قابل توجهی ارز، طلا و سکه در کشور ذخیره شود.  

عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسات و تدابیر اعضای این کمیسیون و مسئولان دولتی برای مدیریت بازار ارز گفت: در ماه های اخیر درآمدهای ارزی دولت مناسب بوده و امیدواریم که دیگر شاهد تکرار اشتباهات تیم اقتصادی دولت در مدیریت بازار ارز نباشیم.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا