بانک و بیمهطلا و ارز

نرخ‌های حبابی دلار ماندگار نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ های حبابی دلار ماندگار نخواهد بود،گفت: سرمایه گذاری روی دلار ریسک زیادی دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خانه ملت، شهاب نادری در خصوص کاهش قیمت دلار گفت:آمریکایی ها و دشمنان تحریم ها خود را از مدت ها قبل اعمال کرده اند بنابراین اینکه برخی رسانه های معاند تبلیغ می کنند دور جدید تحریم ها در آبان ماه آغاز می شود به این دلیل است که به لحاظ فضاسازی رسانه ای اقتصاد کشور را با التهاب بیشتر روبرو کنند.

راهکار خاتمه دادن به تلاطم در بازارها چیست؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:ساماندهی بازار ارز مطالبه جدی مردم و مجلس شورای اسلامیاست و این موضوع پیگیری می شود تا قیمت های کاذب دلار واقعی شود چرا که در صورت عدم توجه انجام این مهم تلاطم ها در بازارها تداوم دارد. 
نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس شورای اسلامی افزود:مقاومت سوداگران در برابر کاهش دلار از طریق برخی از صرافی ها ادامه دارد اما مردم اطلاع داشته باشند که در نهایت بازار ارز از مولفه های اقتصادی پیروی می کند.

نادری در ادامه تصریح کرد:کاهش های فعلی که در نرخ دلار ایجاد کفایت نمی کند و باید نرخ ارز واقعی شود و مرحله بعدی که باید تیم اقتصادی دولت بعد از کاهش قیمت دلار  پیگیری کند ایجاد ثبات در بازار ارز است.

وی گفت:نوسان نرخ دلار این موضوع را اثبات کرد که سرمایه گذاری روی دلار ریسک زیادی دارد، بنابراین باید توجه کرد که صاحبان نقدینگی به دنبال محل مناسب و امنی برای سرمایه گذاری هستند که باید دولت در این راستا سیاست گذاری انجام دهد.

سرمایه گذاری روی دلار ریسک زیادی دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:نرخ های حبابی دلار ماندگار نخواهد بود بنابراین دولت با حمایت از تولید و بازار سرمایه تلاش کند به جای رونق بازار سوداگری بازارهای مولد مقصد سرمایه گذاران باشد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا