امور زیربناییتعاون و اشتغال

اعطای وامی ۲۵ میلیونی به صندوق خرد زنان عشایر

مدیرکل دفترتعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایری ایران از اعطای وامی ۲۵ میلیون تومانی با کارمزد چهاردرصد به هریک از صندوق های خرد زنان عشایر در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد رحیمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: صندوق خرد زنان عشایر توسط بانوان عشایری در هر محله تشکیل می شود.

وی ادامه داد: عمده وظیفه صندوق های مزبور اینکه تسهیلاتی در اختیار اعضای خود قرار دهند تا بتوانند با استفاده از این تسهیلات امکانات لازم برای تولید و بازار رسانی محصولات خود فراهم کنند.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفترتعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ی ایران گفت: طیف وسیعی از محصولات از قبیل تولید دام، فرآورده های دامی، صنایع دستی، تهیه مواد غذایی مانند ترشیجات و بسیاری موارد دیگر در جامعه عشایری تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی افزود: سال های ۹۴ و ۹۵ به هریک از صندوق های خرد زنان عشایر سه میلیون تومان وام بصورت بلاعوض پرداخت شد.

رحیمی بیان داشت: جدا از این سازمان امور عشایری ایران در سال های ۹۶ و ۹۷ پیش بینی کرد از محل اعتبارات خشکسالی به هر صندوق خرد زنان عشایر ۲۵ میلیون تومان وام با کامزد چهاردرصد پرداخت شود.

این مقام مسئول همچنین در خصوص جزئیات تفاهم نامه همکاری بین سازمان امور عشایری ایران و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی نیز به رادیو اقتصاد افزود: این تفاهم نامه با هدف ارائه آموزش های لازم به بهره برداران عشایری به امضا رسیده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه برنامه های آموزشی خوبی متناسب با نیاز جامعه عشایری در حوزه های دام، زراعت و مرتعداری از سوی سازمان امور عشایری پیش بینی شده است.

رحیمی یادآورشد: این برنامه های آموزشی امسال در قالب ۱۱۰ هزار نفر روز در سطح ۹ استان کشور به مرحله اجرا در آمده است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا