خودروصنعت، معدن، تجارت

خودروهای بورگوارد را بیشتر بشناسید

مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌ محصولات بورگوارد که باعث گسترش آن‌ها در بازارهای جهانی شده است، مدرن بودن آن‌ها نسبت به رقبای زمان خودشان می‌باشد. استفاده از فناوری‌های جدید و زبان طراحی منحصر به فرد، مواردی است که محصولات متنوع بورگوارد را از مابقی خودروها جدا ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از زمانی که کمپانی آلمانی بورگوارد در سال ۱۹۰۵ شروع به فعالیت کرد، بیش از یک قرن می‌گذرد و در طول این سال‌های بورگوارد همیشه با محصولات متنوع، بازار خودرو را در سطح بین‌الملل به هیجان درآورده است. از هانسا ۱۵۰۰ تا BX7 TS، همه‌ی این خودروها با ورود به بازارهای بین‌المللی توانسته‌اند توجه کارشناسان و دوست‌داران حوزه خودرو را به خود جلب کنند.  در ادامه این نوشته کوتاه قصد داریم برخی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین محصولات بورگوارد و چشم‌انداز و همچنین استراتژی این شرکت آلمانی را در ساخت و عرضه خودروهای جدید بررسی کنیم تا ضمن اینکه با اتومبیل‌های بورگوارد در گذر زمان آشنا شویم، کمی هم تاریخ صنعت خودروسازی مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین بخوانید

بورگوارد، یک قدم جلوتر

قطعاً یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین محصولات شرکت بورگوارد، هانسا ۱۵۰۰ است. این خودروی زیبا در سال ۱۹۵۱ به بازارهای جهانی عرضه شد زمانی که اتومبیل‌ها سیستم تعلیق بسیار خشک و غیر انعطاف‌پذیری داشتند؛ اما هانسا ۱۵۰۰ با تلفیق فلزات سبک در ساخت بدنه و جلوبندی سنگین‌تر، توانست یک سیستم تعلیق بسیار نرم به جهان معرفی کند. هانسا ۱۵۰۰ آن چنان موفق بود که در سگمنت‌های متفاوت تولید شد و جزء محبوب‌ترین خودروهای دهه ۵۰ میلادی به حساب می‌آمد. بعد از موفقیت هانسا ۱۵۰۰ در بازارهای جهانی، زمان تولید و عرضه ایزابلا فرا رسیده بود. بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه خودرو، ایزابلا را بهترین و محبوب‌ترین خودروی دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ میلادی می‌دانند. ایزابلا نمادی از تابو شکنی بورگوارد بود؛ خودرویی سریع، مدرن و البته زیبا که طراحی منحصر به فرد آن هر کسی را می‌توانست مجذوب خود کند. ایزابلا کوپه و ایزابلا TS خودروهای لوکس و در عین حال پر سرعت بشمار می‌رفتند که خیلی زود توانستند بازارهای بین‌المللی را در اختیار خود در بیاورند. بعد از ایزابلا، بورگوارد خودری P100 را معرفی کرد که بر پایه پلتفرم ایزابلا ساخته شده بود. بورگوارد جزء اولین کمپانی‌هایی به حساب می‌آید که از یک پلتفرم برای ساخت بیش از یک خودرو استفاده کرده است. قطعا نوآوری در طراحی و عناصر فنی، مهم‌ترین عامل گسترش محصولات بورگوارد در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی بود.

 برای بورگوارد راه بازگشتی وجود ندارد!

بورگوارد خود را متعهد در طراحی و ساخت محصولات مدرن و منحصر به فرد می‌داند و برای خود راه بازگشتی تعیین نکرده است. خودروهای BX5 و BX7 نشان‌دهنده تعهد بورگوارد به مسیر پیش رویش است؛ اتومبیل‌هایی مدرن و مجهز به آخرین فناوری‌های روز صنعت خودروسازی که توانسته‌اند خبرهای مهم را در حوزه خودرو به خود اختصاص دهند. مثل همیشه زبان طراحی بورگوارد در ساخت خودروهای BX5 و BX7 منحصر به فرد بوده است و نشان‌دهنده اصالت این کمپانی آلمانی است. البته راهی که بورگوارد انتخاب کرده است، تمامی ندارد و در آینده شاهد محصولات خارق‌العاده‌ای مانند BX6 TS و BXi7 هستیم که تلفیقی از تفکر مدرناسیون در صنعت خودرو و اصالت آلمانی هستند. همچنین در چند ماه اخیر شاهد تصاویری از کانسپت ایزابلا جدید بودیم که نشان می‌دهد این کمپانی به فکر خلق یک محصول تاثیرگذار دیگر است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا