بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

رقابت نابرابر فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تجارت آنلاین / شرکت خرده‌فروشی ۱۰۰ ساله آمریکا اعلام ورشکستگی کرد

شرکت خرده‌فروشی سیرز آمریکا در روز دوشنبه با بستن ۱۴۲ فروشگاه دیگر رو به‌سوی ورشکستگی رفت. آینده این شرکت خرده‌فروشی صدساله که زمانی بر کل فروشگاه‌های آمریکا تسلط داشت، در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده‌های ورشکستگی برای تشخیص بدهی‌های شرکت‌های مادر سیرز، روباک و کیمارک شامل یک دهه کاهش درآمد، صدها فروشگاه بسته‌شده و سال‌ها معامله با ادی لمپارت میلیاردر، رئیس و مدیر اجرایی سیرز می‌شود که تلاش می‌کند شرکتی را که در ۲۰۰۴ خریداری کرده بود دوباره رونق دهد.

لمپارت قول داده بود سیرز را به‌روزهای اوج خود بازگرداند، زمانی که صاحب بلندترین ساختمان جهان و مالک شرکت‌هایی مثل یک ایستگاه رادیویی و بیمه Allstate بود. ولی این شرکت از سال ۲۰۱۱ سودی به دست نیاورده است و منتقدان می‌گویند حتی بااینکه لمپارت سهام شرکت را خرید و به آن پول قرض داد، باعث شد اوضاع فروشگاه‌ها بدتر شود.

این شرکت در دادگاه ورشکستگی آمریکا، بخش جنوبی نیویورک ۶.۹ میلیارد دلار سرمایه و ۱۱.۳ میلیارد دلار بدهی ثبت کرده است. جرقه این ورشکستگی زمانی زده شد که بین لمپارت، بزرگ‌ترین سهامدار و وام‌دهنده شرکت و یک عضو خاص هیئت‌مدیره بر سر یک طرح نجات پیشنهادی از طرف لمپرت اختلاف افتاد.

با اعلام ورشکستگی شرکت، سهامداران سرمایه‌گذاری‌های خود را از دست می‌دهند. آینده سیرز به تمایل طلبکاران و تهیه‌کنندگان برای حفظ شرکت بستگی دارد. سیرز اعلام کرد که سرمایه‌هایش را می‌فروشد و ۱۴۲ فروشگاه بدون سودش را تا آخر سال جاری میلادی می‌بندد. هدف آن بلند شدن دوباره بر پایه حدود ۷۰۰ تا از بهترین فروشگاه‌هایش است.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا