بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

نگاهی به نهمین نمایشگاه کار دانشگاه شریف / گزارش تصویری

نمایشگاه کار دانشگاه شریف در سالن جباری این دانشگاه در حال برگزاری است. این نمایشگاه که از ۲۲ مهر شروع شده،‌ امروز روز پایانی خود را سپری می‌کند.

در این نمایشگاه نام‌هایی مانند ایرانسل، اسنپ، روبیکا، الوپیک،‌ بیمه سامان، علی‌بابا و اول مارکت دیده می‌شوند. همین طور شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بانکی و پرداخت مانند توسن، خدمات انفورماتیک و ایران ارقام هم حضور دارند. دیروز به این نمایشگاه رفتیم و سری به این غرفه‌ها زدیم. تقریباً تمام غرفه‌ها به دنبال افراد مستعد و توانمند می‌گردند و کسانی که به دنبال کار در شرکت‌های زیر هستند، می‌توانند امروز خود را به دانشگاه صنعتی شریف برسانند. سالن استاد غلامرضا جباری به در شمالی این دانشگاه بسیار نزدیک است.

 

خدمات انفورماتیک

شرکت خدمات انفورماتیک از دور اول پای ثابت نمایشگاه کار دانشگاه شریف بوده است. وقتی وارد نمایشگاه می‌شوید، اولین غرفه‌ای که به چشمتان می‌خورد، ایرانسل است. غرفه کناری ایرانسل، به شرکت خدمات انفورمایتک نام اختصاص دارد. این شرکت که نهمین دوره حضور خود را تجربه می‌کند، امسال به غیر از جذب نیروهای جدید، یک مسابقه برنامه‌نویسی هم در غرفه خود برگزار می‌کند.

رئیس گروه استعدادیابی و استخدام خدمات انفورماتیک توضیح داد: «در چنین رویدادهای نباید انتظار داشته باشید که همین امروز در نمایشگاه حاضر شوید و به سرعت چند نیروی فنی و خبره جذب کنید. بسیاری از دانشجویان در چنین نمایشگاهی با شرکت‌ها آشنا می‌شوند. همین که می‌بینند شرکت‌های بزرگی در این کشور وجود دارد، می‌توانند تا حدودی به آینده خود خوش‌بین باشند.»

مسچی با اشاره به اینکه در این ۹ دوره نیروهای خوب و کلیدی جذب شرکت خدمات انفورماتیک شده‌اند، ادامه داد: «در این نمایشگاه یک پیش‌بینی برای آینده نیرو نیز می‌توان انجام داد. بارها پیش آمده در مصاحبه از افراد پرسیده‌ایم که شما کجا با شرکت خدمات آشنا شدید، جواب دادند که چند سال پیش در نمایشگاه کار شرکت غرفه خدمات را دیده‌ایم. دانشجوهایی که‌ترم ۳ و ۴ هستند با حضور در چنین نمایشگاهی می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی یک شرکت هدف در ذهن داشته باشند.»

در این غرفه یک مسابقه کدنویسی نیز در حال اجراست. به گفته مسچی، خدمات انفورماتیک با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان این مسابقه را برگزار کرده‌اند. رئیس گروه استعدادیابی و استخدام خدمات انفورماتیک گفت: «علاقه‌مندانی که دوست دارند به حوزه کدنویسی وارد شوند، خیلی سریع در حدود ۲۰ دقیقه در یک آزمون شرکت می‌کنند و در پایان به آنها هدایایی اهدا می‌شود. همچنین نفرات برتر شانس بررسی برای جذب در شرکت را دارند.»

مسچی افزود: «امیدوارم که دانشگاه‌های مختلف دست به دست هم دهند و چنین رویدادهایی در سطح کشور به صورت پیوسته انجام شود. متاسفانه این اتفاق در حال حاضر رخ نمی‌دهد. به وجود آمدن جاب ویژن به عنوان یک سایت کاریابی جامع و خوب که از دل همین نمایشگاه کار شریف شروع به کار کرده، باعث خوشحالی است. اتفاقات این‌چنینی برای اقتصاد کشور مفید است.»

 

توسن

در همان راهروی اول و دو غرفه بعد از خدمات، غرفه توسن را می‌توانید ببینید. توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین یا همان توسن با رنگ آبی پررنگ خود، از فاصله دور هم مشخص است. این ششمین حضور توسن در نمایشگاه کار دانشگاه شریف است.

مسئول جذب و به‌کارگیری توسن با اشاره به اینکه هدف  این شرکت همانند سال‌های گذشته جذب نیرو است، بیان کرد: «شرکت توسن و شرکت‌های دیگری که تمایل به همکاری با افراد نخبه و باهوش را دارند، باید بتوانند از پتانسیل دانشجویان در حوزه‌های مختلف استفاده کنند. این در قالب مسئولیت اجتماعی ما می‌گنجد.»

محمد حسنی ادامه داد:‌ «یکی از چالش‌های امروز IT بحث نیروی انسانی کارآمد است. ما اینجا هستیم که این افراد را شناسایی کنیم و به انواع مختلف بتوانیم از شایستگی‌های آنها استفاده کنیم. یکی از اهداف توسن در سال ۹۷ شناسایی گپ آموزش تکنیکالی است که افرادی که در دانشگاه درس می‌خوانند را با آن چیزی که در صنعت اتفاق می‌افتد و صنعت به آن نیاز دارد، هماهنگ کند. این یک چالشی است که خیلی کمتر به آن توجه شده است.»

به گفته حسنی، در سال‌های گذشته افرادی برای مصاحبه می‌آیند که از نظر فنی خوب هستند ولی با آن چیزی که صنعت نیاز دارد آشنایی ندارند. او گفت: «در صنعت فقط تسلط به قسمت فنی کافی نیست. برای ورود به صنعت افراد باید آموزش‌های لازم را ببیند. هدف ما امسال این است که چه در فرآیند کار و چه قبل از آن یک سری آموزش‌های نرم را به افراد در قالب تعریف مربی ارائه دهیم. ما هر آنچه در صنعت نیاز هست را به نیروهای خود آموزش می‌دهیم.»

 

ایران ارقام

شرکت ایران ارقام اولین دوره حضور خود در این نمایشگاه را تجربه می‌کند. مدیر برنامه‌ریزی و توسعه این شرکت در مورد فعالیت این شرکت در نمایشگاه گفت: «ما هم مانند سایر شرکت‌ها به دنبال جذب افراد مستعد هستیم. البته در حال انجام کار متفاوتی هم هستیم. در حوزه‌های پرداخت، کریپتوکارنسی، بلاکچین و اینترنت اشیا اگر کسی پایان‌نامه یا ایده‌ای داشته باشد، ما حاضر هستیم که آن ایده را از او بگیریم و خودمان به صورت مشترک با اشخاص روی آن کار کنیم.»

پورشاسب شاهین‌کار ادامه داد: «شخصی که صاحب ایده بوده می‌تواند عضوی از تیمی شود که مدیریت راهبردی آن ایده را جلو ببرند و آن را به محصول تبدیل کنند. دانشجوها هم از نظر مالی و هم از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد حمایت ایران ارقام هستند. قصد ما بیشتر حمایت از پروژه‌هایی است که در سطح دانشگاهی در این حوزه‌ها انجام می‌شود. این خوشایند است که یک شرکت با قدمت ۶۲ ساله قصد به روز نگه داشتن خود را دارد، در دانشگاه‌ها مشارکت می‌کند و از افراد حمایت می‌کند.»

 

شتاب‌دهنده شریف

شتاب‌دهنده شریف در گوشه نمایشگاه غرفه خود را برپا کرده است.  به گفته کارشناس تبلیغات شتاب‌دهنده شریف، این شتاب‌دهنده نهادی است که زیر نظر معاونت فرهنگی خود دانشگاه شریف فعالیت می‌کند.

سلیمانی بیان کرد: «به استارت‌آپ‌هایی که حداقل ۵۰ درصد بنیان‌گذاران آن دانشجو یا فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف باشند، خدمات ارائه می‌دهیم. خدماتی مانند فضای استقرار، شبکه‌سازی، سید اولیه ۲۵ میلیون تومان، مشاوره و کارگاه‌های آموزشی در این شتاب‌دهنده صورت می‌گیرد. ما در این نمایشگاه برای شتاب‌دهنده شریف نیرو نمی‌گیریم بلکه برای تیم‌های استارت‌آپی که نیاز به نیرو دارند، جذب نیرو انجام می‌دهیم.»

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا