انرژی

تنها نیروگاه برق‌آبی اصفهان از مدار خارج شد

مدیر سد و نیروگاه زاینده‌رود شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: به دنبال تداوم وضعیت کم‌بارشی در حوضه آبریز زاینده‌رود، تنها نیروگاه پشتیبانی برق‌آبی اصفهان از مدار خارج شد.

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، محمود چیتیان با اشاره به اینکه ۱۳ سال است با شرایط خشکسالی در فلات مرکزی مواجه هستیم، اظهار کرد: این وضعیت به مرور در میزان تولید برق در نیروگاه برق‌آبی تأثیر گذاشته و سبب کاهش تولید طی این سال‌ها شده و روز شنبه بیست و یکم مهرماه تنها نیروگاه برق‌آبی اصفهان به‌طور کامل از مدار خارج شد.

وی با بیان اینکه تنها نیروگاه برق‌آبی استان اصفهان بیشتر حکم نیروگاه پشتیبانی را داشت، تأکید کرد: در حال حاضر سهم تولید برق از این نیروگاه تقریباً به حدود ۶۰ هزار مگاوات ساعت در سال می‌رسد، البته ظرفیت نامی تولید برق این نیروگاه ۲۵۰ هزار مگاوات ساعت در سال است.

همچنین بخوانید

مدیر سد و نیروگاه زاینده‌رود تصریح کرد: اهمیت نیروگاه‌های برق‌آبی در مواقع قطع برق سراسری دوچندان است، چراکه علاوه بر سرعت در مدار قرار گرفتن می‌تواند نقش پشتیبان سایر نیروگاه‌ها را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۵ سال اخیر تاکنون برق شبکه سراسری با مشکل مواجه نشده و همواره در وضعیت ثابتی به سر می‌بریم، افزود: وزارت نیرو در راستای تعهدات خود همواره در مباحث برق پیشرو بوده و در تابستان امسال با توجه به تمام چالش‌های موجود توانست وظیفه خود را انجام دهد.

چیتیان گفت: با توجه به کاهش تراز آب دریاچه سد زاینده‌رود و خارج شدن نیروگاه از مدار به‌منظور تأمین آب موردنیاز مجبور به خروج آب از دریچه‌های تحتانی سد هستیم. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا