بین الملل

حمایت ژاپن از کشاورزان در مقابل پیمان تجارت آزاد با اروپا

پس ازامضای توافقنامه«تجارت آزاد ژاپن و اتحادیه اروپا»وبرداشته شدن تعرفه‌های وارداتی ژاپن ،این کشور به‌منظور کاهش ضررهای احتمالی کشاورزان،بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برای حمایت از آنها تصویب کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل ازسایت خبری Japantimes،  پس از امضای توافقنامه «تجارت آزاد ژاپن و اتحادیه اروپا» در سال ۲۰۱۷ و برداشته شدن تعرفه‌های وارداتی ژاپن در اوایل سال ۲۰۱۹، این کشور به‌منظور کاهش ضررهای احتمالی کشاورزان خود، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برای حمایت از دامداران و صنایع چوب تصویب کرد.

دولت ژاپن روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد بسته‌ای سیاستی را اجرا کند که به‌موجب آن از کشاورزان بخش لبنی و دامداری که تحت تأثیر توافقنامه «تجارت آزاد ژاپن و اتحادیه اروپا» قرار می‌گیرند، حمایت کند. مقامات دولتی ژاپن گفتند که این بسته حمایتی بر کاهش صدماتی که کشاورزان براثر هجوم محصولات ارزان‌تر اروپایی؛ مانند پنیر، گوشت خوک و گوشت گاو به بازار ژاپن متحمل خواهند شد تمرکز دارد و به کشاورزان کمک می‌کند تا با افزایش رقابت‌پذیری محصولات خود، در برابر نوسانات احتمالی بازار مقاومت کنند. شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، در نشست اخیر کابینه اظهار داشت:ما برای برطرف شدن کامل نگرانی‌های مردم تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد و دولت آماده است که به کشاورزان کمک کند تا محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند.

بر اساس توافقنامه تجارت آزاد که در تاریخ ۶ ژوئیه ۲۰۱۷ امضا شد و در اوایل سال ۲۰۱۹ اجرایی می‌شود، ژاپن و ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا قصد دارند تعرفه‌های وارداتی خود بر روی طیف وسیعی از محصولات را بردارند.

به گفته مقامات ژاپن، دولت در بودجه ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ زیان‌های قابل پیش‌بینی که کشاورزان داخلی ممکن است متحمل شود را در نظر گرفته و برای آن بودجه‌ای خاص (به همراه بودجه برای مقابله با اقدامات متقابل دیگر) تخصیص داده است.

توکیو بر اساس طرحی که در روز جمعه در رابطه با «پیمان تجارت ژاپن و اتحادیه اروپا» به تصویب رسید، به کشاورزان داخلی کمک می‌کند تا کیفیت محصولات لبنی را افزایش داده و هزینه تمام‌شده کالاهای خود را کاهش دهند و هم‌زمان برند محصولات خود را نیز توسعه دهند و بدین ترتیب در اثر باز شدن بازار کشاورزی خود به روی محصولات اروپایی متضرر نشوند.

دولت همچنین برای دامداران بسته حمایتی مالی در نظر گرفته است تا هزینه‌های خود را کاهش دهند؛ چراکه تعرفه‌های گوشت گاو و گوشت خوک اروپایی بعد از اجرایی شدن توافقنامه کاهش خواهد یافت. همچنین برای تقویت قدرت رقابت محصولات چوب ژاپن تدابیری برای افزایش اثربخشی ابزارها و امکانات پردازش چوب اندیشیده شده است. این توافقنامه تجاری تعرفه‌ها را در ۱۰ نوع چوب به مدت هفت سال حذف خواهد کرد.

لینک مرجع خبر:

https://www.japantimes.co.jp/news/2017/07/14/business/government-eyes-steps-help-farmers-affected-eu-trade-pact/#.W7xQZnyhXIU

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا