امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

آلودگی۱۰کانون به آنفلوانزای پرندگان/۹میلیون قطعه پرنده واکسینه شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه امسال ۱۰ کانون به ویروس آنفلوانزای پرندگان آلوده شده است، گفت: تاکنون حدود ۹ میلیون قطعه پرنده علیه این بیماری واکسینه شده اند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا رفیعی پور در نشستی خبری با بیان اینکه در سال جاری دو کانون سنتی و هشت کانون صنعتی آلوده به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده است، اظهار داشت: در مردادماه امسال، گزارشی از شیوع ویرس در واحدهای مرغداری نداشتیم.

به گفته رفیعی پور، در شهریور ماه نیز تنها یک مورد آلودگی گزارش شده که این مسئله بیانگر ا قدامات موثر دامپزشکی در این زمینه است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته با شیوع ویروس آنفلولانزای فوق حاد پرندگان در کشورمان مواجه بودیم، گفت: در سال ۸۶، ۲۷۵ کانون آلوده به ویروس داشتیم که این عدد در سال گذشته به ۷۴۸ مورد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: این مسئله نشان می دهد ویروس از حوزه حیات وحش به حیات اهل در حال انتقال است که با اقدامات سازمان دامپزشکی و واکسیناسیون هدفمند مرغ های تخم گذار، انتظار داریم امسال با طغیان این ویروس در کشور مواجه نشویم.

رفیعی پور با اشاره به اینکه برنامه ما این است که هر هفته ۱۵ میلیون دوز واکسن در این حوزه مصرف کنیم، گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده، اعمال تحریم ها، تأثیری بر این روند ندارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود درباره آخرین وضعیت بیماری تب برفکی در کشور اظهار داشت: تب برفکی گاوی در سال ۹۲، هزار و ۱۵۰ مورد در سال ۹۴، هزار و ۳۶۱ مورد و در سال ۹۶، ۹۵۰ مورد گزارش شده است.

وی همچنین با اشاره به پهلو گیری یک کشتی حاوی پنج هزار تن گوشت طی هفته جاری در یکی از بنادر کشور، تأکید کرد: از سه ماه گذشته، کشتی های کانتینر دار به دلیل بحث تحریم ها برای حمل گوشت در برزیل با وارد کنندگان همکاری نکردند و پیشنهاد این بود که بنا بر مقررات دامپزشکی به روش دیگری بارگیری انجام شود که در این روش کالا ۵ روز زودتر به ایران می رسد و این کار بزرگی بود که در راستای تأمین امنیت غذایی کشور انجام شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا