انرژی

نصب ۳۰ مخزن اضطراری تامین آب در تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تا پایان امسال ۳۰ مخزن تامین اضطراری آب در مناطق مختلف شهر تهران به بهره‌برداری می‌رسد؛ اگر تعداد مخازن برنامه‌ریزی شده که تعداد آن‌ها ۳۷۴ مخزن است، به بهره‌برداری برسد، می‌توان آب شرب ۹ میلیون نفر را در سه روز تامین کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدرضا بختیاری امروز در آیین افتتاح سومین مخزن آب‌رسانی اضطراری تهران در بوستان فدک با بیان این که پیش‌بینی شده تا سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۷۴ مخزن به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: این تعداد مخزن می‌تواند هفت میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب آب را در خود ذخیره کند و هنگام اضطرار تامین‌کننده آب تهران باشد.

وی با تاکید بر این‌ مساله که برای تامین این تعداد مخزن به ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: قرار شده تا از محل تبصره سه شورای شهر، برروی قبوض استفاده شود.

همچنین بخوانید

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گسل‌های تهران بیش‌تر از ۷.۵ بزرگراه توانایی و قدرت زلزله را ندارد، به‌همین دلیل باید از هم‌اکنون به فکر ایمنی ساختمان‌ها باشیم.

بختیاری با تاکید بر این مساله که با تکمیل مخازن آب‌رسانی اضطراری برای شهر تهران در مواقع زلزله در نظر گرفته شده می‌توان گفت که تهران در پنج سال آینده جزو شهرهای برتر دنیا در زمینه‌ی آب و توزیع آب خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر در شهر تهران ۱۱۶ مخزن زیرزمینی آب وجود دارد که قرار شد ۳۷۴ مخزن اضطراری نیز در این شهر احداث شود که پیش از این نیز دو مخزن اضطراری در محله‌های زرگنده و پارک شهر افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، اظهار کرد: با توجه به این‌که هنگام زلزله خطوط انتقال آب دچار مشکل می‌شود، می‌توان با بهره‌برداری از مخازن آب‌رسانی اضطراری تا سه روز ابتدایی حادثه تا شعار یک کیلومتری مخازن را آب‌رسانی کرد. علاوه بر این می‌توان برنامه‌هایی را برای آب‌رسانی تا ماه اول حادثه نیز در نظر گرفت.

بختیاری افزود: علاوه بر این مساله قصد داریم تا برای مخازن زیرزمینی شیرهای برداشت‌های آب و دریچه قطع آب نیز نصب کنیم و امیدواریم که با این مخازن بتوانیم در موقع اضطرار مشکل تامین آب را حل کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا