امور زیربناییراه و ساختمان

اختصاص ارز نیمایی برای بلیت‌های خارجی/ پرداخت بدهی ایرلاین‌ها با فرودگاه نجف با ارز نیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه برای بلیت‌های خارجی ارز نیمایی تخصیص داده می شود، گفت: ایرلاین‌ها برای پرداخت بدهی ۱۶ میلیون دلاری به فرودگاه نجف از ارز نیما بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، علی عابدزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات ایرلاین‌ها پس از افزایش نرخ ارز اظهار داشت: ۵۰ تا ۵۵ درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی به صورت ارزی است و در حال تلاش هستیم که ایرلاین‌ها بتوانند از سامانه نیما برای تهیه ارز خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: با بانک مرکزی مذاکراتی داشتیم و قرار بر این شده که ایرلاین‌ها برای تامین هزینه‌های خود از ارز نیما استفاده کنند اما متاسفانه روند کند است.

رئیس سازمان هواپیمایی با اشاره به تخصیص ارز نیمایی برای بلیت‌ پروازهای خارجی گفت: در حال پیگیری هستیم که بتوانند از ارز نیمایی بهره‌مند شوند.

وی همچنین درباره بدهی ۱۶ میلیون دلاری ایرلاین‌ها به فرودگاه نجف گفت: این بدهی هم احتمالا با ارز نیما پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به ارسال قطعات هواپیمایی از سوی ایرلاین‌ها به کمپانی بوئینگ برای تعمیرات گفت: شرکت‌ها با سازوکار ارسال قطعات آشنا هستند و خودشان مسیر عرف را می‌دانند.

عابدزاده درباره تاسیس یک ایرلاین جدید گفت: این ایرلاین  با محوریت ساری شروع به کار می‌کند و تمام قواعد را رعایت کرده و کفایت سرمایه دارد و با و فروند هواپیمای عملیاتی شروع به کار کرده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا