بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

صندوق فروشگاهی پارمیس و اتصال به PC POS بانکی

پیدایش کارت‌های بانکی و دستگاه‌های کارت‌خوان، به‌طورقطع تحولی عظیم در سیستم بانکداری الکترونیکی و همچنین فرآیندهای خرید بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پارمیس، با استفاده از کارت‌ها و دستگاه‌های کارت‌خوان علاوه بر صرفه‌جویی در چاپ و نشر اسکناس و بالا رفتن آرامش و امنیت به دلیل عدم نیاز به حمل وجه نقد؛ فرآیند خرید نیز آسان شده است. امروزه کمتر فروشگاهی را می‌بینید که برای دریافت وجه از دستگاه‌های کارت‌خوان استفاده نکنند. درواقع استفاده از کارت‌های بانکی و دستگاه‌های کارت‌خوان در فرآیند خرید اهمیت و رواج زیادی پیداکرده‌اند.

همچنین بخوانید

 

اتصال نرم‌افزار پارمیس پلاس و پرو به PS POS

دستگاه‌های PC POS همان دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی می‌باشند؛ با این تفاوت که به کامپیوتر متصل شده و توسط نرم‌افزار حسابداری مدیریت می‌شوند. سؤال اینجاست که این دستگاه‌ها چه قابلیت‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهند؟

در بسیاری از مراکز، فروشنده برای اطمینان از ورود مبلغ درست خرید و عدم آشنایی کامل دارنده کارت با دستگاه، شخصاً کارت را کشیده، مبلغ را وارد و درنهایت حتی ممکن است، از دارنده کارت بخواهد رمز را به او گفته تا وارد کند؛ که این روش ممکن است چندین مشکل را به همراه داشته باشد:

  1. ازآنجاکه در لحظه کشیدن کارت و ورود مبلغ دارنده کارت نظارتی ندارد، ممکن است رقمی متفاوت از خرید وارد شود و عدم نظارت روی مبلغ باعث دل‌نگرانی دارنده کارت می‌شود.
  2. همچنین در صورت ارائه رمز به فروشنده، عواقب امنیتی در پی خواهد داشت.
  3. حتی اگر فروشنده از دارنده کارت بخواهد که کلیه فرآیندها را خودش انجام دهد، این بار ممکن است به دلیل عدم آشنایی کامل خریدار با دستگاه‌های مختلف کارت‌خوان، مبلغ خرید توسط دارنده کارت نادرست وارد شود.

 

اما آیا برای حل موارد بالا راه‌حلی وجود دارد؟

بله. دستگاه کارت‌خوان PC POS این مشکلات را رفع می‌کند؛ دستگاه کارت‌خوان PC POS به کامپیوتر متصل شده و توسط نرم‌افزار حسابداری پارمیس کنترل می‌شود.

بدین گونه که در این روش دستگاه کارت‌خوان در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و در هنگام پرداخت وجه، فروشنده در نرم‌افزار مبلغ موردنظر را وارد کرده و سپس با زدن دکمه اتصال و انتقال وجه به pos وجه به کارت‌خوان منتقل می‌شود و دستگاه کارت‌خوان منتظر کشیدن کارت توسط دارنده کارت می‌شود.

بعد از کشیدن کارت، مبلغ ارسال‌شده توسط نرم‌افزار روی دستگاه کارت‌خوان نمایش داده‌شده و از دارنده کارت می‌خواهد که آن را تائید کند. بعد از تائید مبلغ، دستگاه رمز کارت را از دارنده کارت دریافت می‌کند. بعد از انجام فرایندهای موردنیاز توسط دستگاه، درنهایت رسیدهای موردنظر خریدار و فروشنده نیز چاپ می‌شود.

نسخه صندوق فروشگاهی نرم‌افزار حسابداری پارمیس پرو، نسخه‌ای ویژه با امکاناتی خاص است که صرفاً جهت سهولت فرآیند حسابداری برای خرده‌فروشی‌ها و کسب‌وکارهای خرده‌فروشی است.

این نسخه به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که علاوه بر امکانات عمومی که یک نرم‌افزار حسابداری باید داشته باشد، بخش‌های اختصاصی برای صندوق فروشگاهی را نیز در برنامه گنجانده است که به تسریع فرآیند خرید و ساده‌سازی هرچه بیشتر آن کمک می‌کند.

پارمیس برای طراحی نسخه صندوق فروشگاهی، از فروشگاه‌های اصناف مختلف نیازسنجی کرده و مطابق نیازهای عمومی این کسب‌وکارها، نرم‌افزاری کارآمد و با کاربری ساده‌ای را طراحی کرده است.

 

دستگاه‌های کارت‌خوان POS پایانه‌های کارت‌خوان فروشگاهی

از نوآوری‌های دیگر شرکت پارمیس، امکان نصب اپلیکشن پارمیس اسمارت بر کارت‌خوان‌های اندرویدی بانکی در بستر ابری پارمیس کلود است. این راه‌کار با بررسی دغدغه خرده‌فروشان و افرادی با فضای کسب‌وکار محدود، یک صندوق فروش سیار و بدون محدودیت در فضای استفاده، ارائه‌شده است.

ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این دستگاه قابلیت تعامل با سیستم‌های پرداخت بانک‌ها و ارائهٔ فاکتور فروش به‌صورت هم‌زمان است. ویژگی‌های دیگر پارمیس اسمارت به شرح زیر است:

  • کاهش هزینه‌های اولیه با داشتن ۳ دستگاه در ۱ دستگاه (دستگاه صدور فاکتور اندرویدی، کارت‌خوان و پرینتر)
  • کاهش چشمگیر هزینه‌های ثانویه شامل هزینه‌های نگهداری و ملزومات مصرفی
  • قابلیت حمل‌ونقل آسان و ظرفیت باتری بالا
  • قابلیت اتصال به cloud از طریق WIFI و یا دیتا ۳G و ۴G
  • و …

شرکت پارمیس با در نظرگیری امکانات و نیازهای مشتریان، با ارائه فناوری پارمیس ۳۶۰، امکانات یکپارچه و منحصربه‌فردی برای فروشگاه‌ها و مدیران مراکز تجاری و. قرار داده است.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا