بین الملل

وزرای نفت ایران و روسیه دیروز حول چه محوری گفتگو کردند؟

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که وزرای نفت ایران و روسیه در دیدار دیروز خود در مورد بهبود بیشتر تولید نفت در چهارچوب توافق اوپک پلاس، گفتگو کرده‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، دوشنبه شب، وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک با وزیر نفت ایران، بیژن نامدار زنگنه دیدار کرد و طبق اعلام وزارت انرژی روسیه، این دو در مورد بهبود بیشتر تولید نفت در چهارچوب توافق اوپک پلاس، گفتگو کرده‌اند.

طبق آن‌چه در سرویس خبری این وزارتخانه آمده است، نواک گفته است: مساله تامین تقاضای درحال رشد در جهان و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد بازارها، در دستور کار ما قرار دارد. ما امیدواریم با افزایش تولید به میزان ۱ میلیون بشکه در روز از طریق تلاش‌های مشترک، بازارها را تثبیت کنیم و نشان دهیم که ما در این زمینه مسئول هستیم.

نواک ادامه داد: دو کشور در مورد ایجاد قوانینی پایدار و قابل پیش‌بینی برای بازی در بخش نفت گفتگو کردند.

وزیران دو کشور در مورد هماهنگی بیشتر در مورد تولید در چهارچوب اوپک پلاس و همکاری بین دو کشور در بخش‌های مربوط به سوخت و انرژی، مذاکره کردند.

در ماه می ۲۰۱۷، ایران و روسیه، توافق کردند تا تحت توافق نفت در برابر کالا که قبلا در سال ۲۰۱۴ و زمان دور قبلی تحریم‌های ایران، انجام شده بود، نفت صادر کنند. آن زمان توافق شده بود که میزان نفت صادر شده تحت این توافق ۱۰۰ هزار بشکه در روز یا ۵میلیون تن در سال باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا