صنعتصنعت، معدن، تجارت

آگاه سازی افکار عمومی از صنعت خودرو

مراسم معارفه مدیرعامل جدید و تکریم مدیرعامل سابق سایپا با حضور معاونان وزیر صنعت ، معدن و تجارت و برخی از مدیران ارشد صنعت خودرو در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد .

همچنین بخوانید

به گزارش ایدرونیوز ، معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این مراسم ضمن تشکر از زحمات مهندس جهرودی مدیرعامل سابق سایپا و معرفی محمدرضا سروش مدیر عامل جدید این گروه خودروسازی تاکید کرد : امروز صنعت خودرو آماج حملات مختلف و بی رحمانه ای است و در این میان همگان موظف به روشنگری درباره وضعیت این صنعت هستیم .

منصور معظمی با اشاره به شرایط سخت کشور در دوران تحریم گفت: تاریخ چهارم نوامبر بسیار زودتر اتفاق افتاده و به طور قطع آمریکا قادر نخواهد بود صادرات نفت ایران را صفر کند.

معظمی با بیان اینکه این سخن بیهوده ای است که گفته می شود صادرات نفت ایران را به صفر می رسانند، تصریح کرد : ایران چهل سال گذشته با تحریم دست به گریبان بوده و این دوران را پیش از این گذرانده است .

معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو در این مراسم با اشاره به تردد ۱۹ میلیون دستگاه خودرو در کشور و اینکه به طور میانگین به ازای هر خانواده ایرانی یک خودرو وجود دارد ، گفت : مسائل این صنعت بسیار فراتر از حوزه تخصصی صنعت و اقتصاد و دارای آثار عمیق و گسترده اجتماعی است و برهمین اساس در آگاه سازی بیشتر افکار عمومی از ابعاد مختلف این صنعت همه مسئول هستند.

به گفته معظمی ارائه تصویر واضح و نزدیک به واقعیت حق افکار عمومی است و رفع التهاب کاذب از بازار خودرو  در سایه این موضوع محقق خواهد شد.

وی افزود : منطقی و منصفانه نیست که سوداگران با ایجاد التهاب از بازار خودرو سود می برند و این در حالی است که واحدهای تولید کننده علیرغم مشکلات تولید را با شمارگان خوبی ادامه می دهند.

معاون وزیر ورئیس هیئت عامل ایدرو برخی بدعهدی های شرکای خارجی را باعث تاخیر در تحویل خودروهای خاص دانست و تاکید کرد قطعا از طریق قوانین بین المللی عدم پایبندی شرکای تجاری پیگیری خواهد شد.

وی همچنین از قطعه سازان که علیرغم فراز و فرودهای نقدینگی ، همواره در کنار خودروسازی و تولید داخل بوده اند ، قدردانی کرد .

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در ادامه این مراسم گفت: امیدواریم تولید در نیمه دوم امسال افزایش یابد .

محسن صالحی نیا افزود: با تمام قدرت در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همه ارکان از جمله مجلس از صنعت خودرو حمایت می کنیم و امیدواریم شرکت های خودروسازی در نیمه دوم سال با توان بیشتر، تولید را افزایش داده و هزینه ها را با تولید بیشتر مدیریت کنند.

وی تصریح کرد : پرداختن به موضع خودرو با توجه به گستردگی نقش این کالا در زندگی روزمره جامعه ، طبیعی و ضروری است .

مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا نیز در ادامه این مراسم با بیان این که هرآمدنی رفتنی دارد، گفت: صنعت خودرو در ۲۰ سال گذشته به عنوان یک صنعت پیشرو بوده و پیچ و خم های زیادی را طی کرده است.

محسن قاسم جهرودی، با تقدیر از زحمات همکاران خود در گروه خودروسازی سایپا گفت: به تولید در شرایط فعلی مانند نوعی عبادت می اندیشم و اشتغال ناشی از تولید را باقیات صالحات و آورده اصلی فعالان عرصه صنعت برشمرد .

محمدرضا سروش مدیرعامل جدید سایپا هم در این مراسم تمرکز بر بنگاهداری حرفه ای را ضامن پویایی اقتصاد و ایجاد تولید بهره ور برشمرد و اظهار امیدواری کرد این شرایط در سایپا بیش از پیش فراهم آید.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا