انرژی

جزئیات جدید از اختلاس نفتی در جنوب کشور؛ مبلغ تخلف مالی مشخص شد

طبق اعلام جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مبلغ تخلف نفتی در پرونده بخش بانکرینگ استان بوشهر ۵۲میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اول مهرماه سال جاری خبری مبنی بر متواری شدن مسئول فروش فرآورده‌های نفتی به کشتی‌ها (بانکرینگ) در منطقه بوشهر با اختلاس چند ده میلیارد تومانی در برخی رسانه‌ها منتشر شد که پیگیری‌های  از جزئیات این موضوع حاکی از این بود که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیش از این، این موضوع را در دستور کار بررسی خود داشته و طبق گفت‌وگوی یک مقام آگاه با خبرگزاری تسنیم در این زمینه، این شرکت زیرمجموعه وزارت نفت از فرد متواری‌شده که متهم به اختلاس چند ده میلیاردی است شکایت قضایی کرده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اطلاعیه جدید در این خصوص صادر کرد که متن آن بدین شرح است: “متهم اصلی تحت تعقیب این پرونده بامداد روز گذشته ۲۲ مهر ماه در داخل کشور با تلاش نیروهای جان‌برکف امنیتی و انتظامی در داخل کشور دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد. همچنین به‌نقل از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر همزمان دو متهم دیگر تحت تعقیب مربوط به این پرونده، با همکاری اداره کل اطلاعات استان بوشهر در این شهر دستگیر و بازداشت شدند. این پرونده تخلف مالی، هشت متهم دارد که همگی در حال حاضر دستگیر شده‌اند و اکنون هیچ متهم متواری در این پرونده وجود ندارد، بر این اساس اخبار مربوط به فرار متهم اصلی به کشور گرجستان که در برخی از رسانه‌ها منتشر شده بود تکذیب می‌شود. طبق بررسی‌های انجام‌شده مبلغ این تخلف مالی ۵۲ میلیارد ریال اعلام شده است”.

همچنین بخوانید
منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا