بانکبانک و بیمه

پست بانک باید بزرگترین مامن برای فین تک‌ها باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در جلسه مدیران ارشد پست بانک ایران گفت: در سفرهای استانی، مردم روستاها از وجود خودپردازهای پست بانک رضایت دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، محمدجواد آذری جهرمی اصلاح اساسنامه را اولویت اول این بانک دانست و افزود: افزایش سرمایه، مدیریت هزینه ها و توجه بیشتر به آموزش کارکنان بایست در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: برای اجرای تحول دیجیتال نیازمند یک بانک قوی، توانمند و به روز هستیم و برای تحقق این امر بایستی پست بانک برنامه ریزی مناسب انجام دهد.

آذری جهرمی برنامه ریزی صحیح و منطقی در حوزه تبلیغات و برندینگ را برای جذب منابع ضروری دانست و تصریح کرد: برای تحقق ماموریت بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه ict باید ارتباط بیشتری با شرکت های فعال این حوزه برقرار شود و برای جذب منابع مالی این بخش فعالیت بیشتری صورت پذیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامات انجام شده درخصوص توسعه سیستم نرم افزاری پست بانک را مطلوب ارزیابی کرد و با تاکید بر ترویج بانکداری الکترونیک افزود: پست بانک باید بهترین نرم افزار بانکی کشور را داشته باشد و بزرگترین مأمن برای جذب فین تک ها باشد.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه دکتر فرحی مدیرعامل پست بانک ایران با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های این بانک گفت: قطعا حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست بانک ایران نقطه عطفی در فعالیت های این بانک خواهد بود و موجب افزایش انگیزه مدیران و کارکنان بانک در ارائه خدمات می شود.

آذری جهرمی در پایان این جلسه از شعبه مستقل تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید کرد. گفتنی است، فین‌ تک ارائه خدمات مالی با استفاده از فناوری های جدید است. فین تک در ابتدا صرفا در خصوص مؤسسات تجاری و مالی به کار می‌رفت، اما با رشد سریع اینترنت مفهوم آن گسترده تر شد و هرگونه نوآوری فنی و تکنولوژیک در بخش خدمات مالی را در بر می‌گیرد. از جمله می‌توان به تکنولوژی های مربوط به آموزش و تحصیلات مالی، بانکداری خرد و سرمایه گذاری اشاره کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا