امور زیربناییراه و ساختمان

بخشی از جاده چالوس بزرگراه می‌شود/ حد فاصل دزدبن تا مرزن آباد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: در راستای تسهیل سفر به شمال کشور بخش دیگری از محور چالوس حد فاصل دزدبن تا مرزن‌‌‌آباد به بزرگراه تبدیل می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خیرالله خادمی در بازدید از پروژه‌های راهسازی استان مازندران از چهار خطه شدن بخش دیگری از محور چالوس خبر داد و گفت:‌ در روزهای تعطیل و مواقعی که مسیر جاده چالوس به سمت پایتخت یک‌طرفه می‌شود، عبور و مرور برای ساکنان منطقه دردسرساز است که با چهار خطه شدن حد فاصل دزدبن تا مرزن‌آباد به طول ۱۵ کیلومتر این مشکل برطرف خواهد شد.

وی از شروع مطالعات محور مرزن‌آباد – کلاردشت خبر داد و اظهار داشت: این محور به طول ۲۴ کیلومتر با ایجاد راه ارتباطی موجب تسهیل سفر از محور چالوس و کلاردشت به شهر تنکابن می‌شود که در حال حاضر پیگیر دریافت موافقت‌نامه پروژه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کمربندی چالوس از زیرگذر زوات بازدید و تصریح کرد: احداث این زیرگذر برای روستاهای هشت‌گانه در این محدوده بسیار مفید است و رفت و آمد ساکنان این روستاها را تسهیل خواهد کرد که هم اکنون مطالعات آن در حال اجرایی شدن است.

خادمی در ادامه سفر به استان مازندران همچنین از کمربندی نوشهر و بخش‌هایی از این شهر که در اثر سیل اخیر تخریب شده بود بازدید و در این خصوص خاطرنشان کرد: پل‌های ماشالک و ملکار در کنار پل‌های قدیمی احداث شدند که پل‌های قدیمی این مسیر در اثر سیل اخیر آسیب جدی دیده‌‌‌اند.

وی افزود:‌ در اثر خسارت‌های وارد شده به پل قدیم ماشالک، پل جدید که از سوی شرکت ساخت و توسعه احداث شده نیز مسدود بود که با بررسی شرایط ایمنی، دستور بازگشایی پل جدید ماشالک صادر شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد:‌ بازگشایی مجدد این پل با بررسی شرایط حفاظتی زیر پل، از سوی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای همراه است.

خادمی از اجرای عملیات تکمیلی زیرگذر موسی‌آباد خبر داد و ابراز داشت:‌ این زیرگذر در کمربندی نوشهر واقع شده است که هم‌اکنون زیر عبور ترافیک قرار دارد و مقرر شد عملیات تکمیلی آن تا پایان آبان ماه به اتمام برسد.

وی احداث زیرگذر نواب را یکی از مسیرهای مهم دسترسی ساکنان نوشهر دانست و تصریح کرد: عملیات اجرایی این زیرگذر نیز طی دو هفته آینده آغاز که تکمیل آن موجب دسترسی به بیمارستان منطقه و روستاهای اطراف خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بازدید از راه‌های روستایی شهرهای چالوس، نوشهر و کلاردشت را بخش دیگری از برنامه‌های این سفر اعلام کرد و یادآور شد:‌ تصمیماتی در خصوص آغاز عملیات اجرایی در برخی مناطق گرفته و مساعدت شرکت ساخت و توسعه در تسهیل عملیات اجرایی بخش‌های دیگری از راه‌های روستایی که از سوی استان در حال اجرا است، اعلام شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا