بورسبورس اوراق

«دارو» خبر از برگزاری مزایده داد/ «ریشمک» از تعدیل مثبت گفت

امروز پس از چند روز بالاخره بازار سهام سبز پوش شد و بسیاری از نمادها دوباره شروع به رشد کردند. حاصل پیام های ناظران بورس و فرابورس در این روز هشت بازگشایی و ۲۶ توقف بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز پس از چند روز ریزش سنگین  و بروز اختلال در هسته معاملات در روز گذشته بورس تهران توانست رشد خوبی را تجربه کند و با افزایشی پنج هزار و ۷۷۵ واحدی دوباره به کانال ۱۸۰ هزار واحدی بازگردد. در این روز پیام ناظران بورس و فرابورس بیشتر حول محور بازگشایی‌ها گذشت و سه نماد نیز به ارائه شفاف سازی پرداختند. در این میان «دارو» تنها نماد بورسی بود که به دلیل شفاف سازی در خصوص برگزاری مزایده در چهارشنبه هفته جاری متوقف شد و دو نماد دیگر فرابورسی بودند. آنچه که در میان این سه شفاف سازی از همه مهم تر به نظر می آمد اعلام خبر تعدیل مثبت از سوی «ریشمک» بود.

«دارو» مزایده برگزار می کند: نمادمعاملاتی کارخانجات داروپخش (دارو) با توجه به ارائه اطلاعات در خصوص برگزاری مزایده با موضوع فروش تعدادی ماشین آلات و تجهیزات دارویی و تاسیساتی نو و کارکرده، متوقف شد.

«ریشمک» تعدیل مثبت داد: نماد معاملاتی شرکت تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) به علت تعدیل مثبت سود پیش بینی شده از ۵۳ میلیارد و ۲۸۱ میلیون تومان به ۹۱ میلیارد و ۷۹۹ میلیون تومان، متوقف شد. تغییرات تعدیل بودجه پیش بینی شده نسبت به پیش بینی قبلی عبارت است از:

 ۱- جهت وصول مانده مطالبات شرکت از خریدار خارجی محصولات ، میزان فروش از ۱،۵۰۰ تن به ۱،۲۰۰ تن کاهش یافته است. ۲- خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی مبلغ یک میلیارد و ۹۸۶ میلیون تومان ناشی از هزینه های جذب نشده در تولید است. مبلغ ۶۳ میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان سود ناشی از تسعیر ارز است که با نرخ ارز در دسترس در بازار ثانویه (میانگین موزون سنا – اسکناس) در تاریخ تهیه صورتهای مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال جاری به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۹۱ میلیون تومان منظور شده است . در نتیجه مبلغ سایر درآمد ها و هزینه های عملیاتی با کسر مبلغ هزینه های جذب نشده در تولید به مبلغ ۶۱ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان محاسبه و لحاظ شده است.

«کباده» وام گرفت: نماد معاملاتی شرکت تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده (کباده) به دلیل افشای اطلاعات در خصوص اخذ وام و ترهین دارایی، متوقف شد.  شرکت اعلام کرده است که ساختمان و زمین شرکت خاک نسوز را به ارزش چهار میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان در ازای دریافت تسهیلات بلند مدت از بانک صنعت و معدن جهت راه اندازی طرح و خرید مابقی ماشین آلات خارجی و داخلی شرکت کاشی صدف سرام به وثیقه گذاشته است.

بازگشایی‌ها: در روزی که گذشت از بین ۲۵ نماد بازگشایی شده در روز جاری، دو نماد «پاکشو» و «مرقام» به ترتیب متعلق به شرکت های گروه صنعتی پاکشو و ایران‌ارقام‌ از رشد قابل توجهی برخوردار بودند. «پاکشو» که به دلیل افزایش قیمت محصولات متوقف شده بود توانست با افزایش قیمتی چشمگیر در میانه معاملات خود به قیمت هزار و ۸۹۷ تومان معادل ۱۵.۴۵ درصد مثبت دست یابد و این نماد در نهایت با قیمت هزار ۸۴۸ تومان (۱۲.۴۷ درصد رشد) روز خود را به پایان برد.

«مرقام» نیز که به دلیل نوسان بیش از ۲۰ درصد قیمت متوقف شده بود در بالا ترین قیمت روز خود معادل ۱۰.۱۱ درصد رشد کرد به قیمت ۳۹۴ تومان و ۴ ریال دست یافت و در پایان ساعت معاملات با قیمت ۳۸۶ تومان و هفت ریال، رشدی ۷.۹۶ درصدی را به عنوان قیمت پایانی برای خود برگزید.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا