بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تجهیز هفده شعبه بانک تجارت به سامانه بانکی نابینایان

بانک تجارت با متناسب‌سازی و ایجاد ارزش‌افزوده در سامانه‌های بانکی خود، در راستای حفظ و رعایت حقوق شهروندی نابینایان گام برمی‌دارد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، به‌منظور خدمت‌رسانی به نابینایان کشور، این بانک با ایجاد نسخه جدید اپلیکیشن پات و تجهیز هفده شعبه خود به سامانه بانکی نابینایان، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و تسهیل دسترسی نابینایان به ارائه خدمات بانکی اقدام کرده است.

باجه‌های ویژه ارائه خدمات در شعب بانک تجارت به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا کاربران نابینا یا کم‌بینا در کوتاه‌ترین زمان و بدون نیاز به حضور همراه از خدمات بانک استفاده کنند. این سامانه در شهرهای کرج، یاسوج، مشهد، اصفهان، تبریز، بوشهر، تهران (دو شعبه) شیراز، قزوین، قم، سنندج، رشت، خرم‌آباد، ساری، اراک و یزد افتتاح‌شده است.

این بانک به‌منظور تسهیل استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک برای نابینایان و کم‌بینایان، اقدام به انطباق وب‌سایت اینترنتی خود با استاندارد نرم‌افزارهای خوانشی نابینایان کرده است تا این قشر از هم‌وطنان با استفاده از نرم‌افزارهای رایگان همچون NVDA (که امکان دریافت آن از طریق سایت بانک نیز فراهم است) نسبت به استفاده از خدمات سایت از قبیل استفاده از خدمات اینترنت بانک، دریافت نرم‌افزارهای موبایل بانک تجارت، خدمات انتقال وجه، انواع خدمات کارت، فهرست شعب مجهز به خودپرداز گویا، دریافت شماره شبا، دریافت اطلاعات مربوط به خدمات و تسهیلات، ارتباط با مدیران و مرکز ارتباط با مشتریان اقدام کنند.

بانک تجارت در راستای حفظ امنیت و استفاده از چارچوب‌های استاندارد استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی، نسبت به فعال کردن امکان صوتی CAPCHA (تصویر امنیتی) نابینایان و کم‌بینایان در بخش ورود به اینترنت بانک اقدام کرده است تا با شنیدن و تایپ از طریق صفحه‌کلید به امکانات موجود در سامانه، دسترسی پیداکرده و امور بانکی خود را انجام دهند.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا